Začínam s Adwords

článok na blog uverejnený: 8. apríla 2018

Potrebujete niečo nájsť, idete hneď na Google – na ktorý link kliknete? Myslím, že sú dve skupiny ľudí: 1) buď kliknete hneď na prvý výsledok (zvyčajne platená PPC kampaň), alebo 2) automaticky prehliadate reklamy a kliknete na prvý „naozajstný“ výsledok. Tak schválne, v ktorej kategórii ste vy?

 

Kurz: Tvorba úspešných PPC kampaní I. – Google AdWords pre začiatočníkov

Lektor: Matej Jonášek

Lektor Maťo Jonášek vysvetľuje princíp PPC kampaní

Späť k začiatkom

Kurz PPC I. bol prvý kurz, ktorý som si zaplatila v IT Learningu ešte v roku 2016 a vtedy začalo moje nadšenie pre online marketing a IT Learning. Prečo som sa teda rozhodla ísť na kurz znova o 2 roky? Po prvé, 2 roky v online marketingu sa môžu kľudne rovnať aj 20 rokom. Je to veľmi dynamický svet a všetko sa rýchlo mení. Keďže som nemala možnosť venovať sa dlhodobejšie PPC kampaniam, chcela som si vedomosti osviežiť a zistiť ako sa zmenilo prostredie Adwords.

Čo sú vlastne tie PPC kampane?

Skratka PPC znamená Pay Per Click, teda plať za kliknutie. PPC reklamy sa zobrazujú na Googli, zvyčajne na prvých miestach a máte tak možnosť predbehnúť organické výsledky, za ktorými je často mnoho SEO práce. Keď sa zamyslíme nad týmto systémom online reklamy, ako zadávateľ reklamy reálne platíte len, ak na vašu reklamu niekto klikne. Z biznisového hľadiska to je perfektný model, čo poviete? Aj lektor Maťo nám na kurze povedal, že PPC reklama je jednou z najefektívnejších foriem internetovej reklamy.

Ako prebieha kurz?

Kurz sa začal jednoduchým vysvetlením princípu fungovania Adwords (prostredie, v ktorom vytvárate PPC reklamy):

  • Návštevníci internetu
  • Vidia vašu reklamu (Miera videnia)
  • Kliknú na reklamu (Miera prekliku)
  • Prejdú na váš web (Miera konverzie)

To aká bude naša miera konverzie záleží od typu našej webstránky, pre eshop to môže byť napr.:

  • Primárna: Objednávka
  • Sekundárna: Návštevník si pozrel celú stránku, preklikal kategórie, čas strávený na stránke

 

Ak si chcete prečítať viac o konverzii, kliknite si na môj článok „Čo je to tá konverzia?“

 

Lektor Maťo nám vysvetlil množstvo teoretických vecí, avšak každý fakt vždy podložil reálnym príkladom. Mne sa toto na IT Learning kurzoch vždy najviac osvedčilo, teória je vysvetlená na praktických príkladoch. Nevidíte teda len poučky, ale priamo sa učíte ako sa všetko robí na základe praxe.

Rýchlo do praxe – Vitaj Adwords

Na kurze sme sa stretli skupinka ľudí, ktorí všetci mali Adwords účet, takže krok vytvárania účtu sme mohli rýchlo preskočiť. Ak ste však úplný začiatočník, ničoho sa nemusíte báť, Adwords účet vám lektor pomôže vytvoriť za pár minút.

 

Každý si vybral čo chce predávať, lektor Maťo nám ukazoval praktický príklad na sklenených zástenách do kuchyne. Otvorili sme si teda starý dobrý Excel a podľa Plánovača kľúčových slov sme si vybrali slová, ktoré sú relevantné pre náš projekt. Slová sme si následne zoradili podľa abecedy, aby sme videli aké budeme kombinovať do podobných skupín.

 

Keď vidíte Adwords prvýkrát, je to na prvý pohľad španielska dedina. Aj napriek tomu, že som občas nakukla do prostredia Adwords, za ten čas sa stihol komplet zmeniť dizajn a priznám sa, že som bola celkom stratená. Lektor Maťo nám všetkým ukázal najdôležitejšie časti Adwords, ktoré musíme ovládať a pustili sme sa do práce. Tento stručný prehľad mi veľmi pomohol zorientovať sa a ďalej som nemala problém sledovať, čo a kde klikáme.

Vytváram novú kampaň

V skratke sme si vysvetlili ako vytvoriť novú kampaň a čo so slovami, ktoré sme si v Exceli zaradili do skupín. Naše skupiny sú v Adwords reklamné skupiny, s ktorými budeme pracovať. Po všetkých nastaveniach sme sa pustili do tvorby reklamy. V skratke vám poviem, že je tu celkom dosť nastavovania a myslím, že keby som si nad všetkým musela doma sama lámať hlavu, trvalo by mi to aspoň mesiac. Takto sme sa všetci naučili pohybovať v prostredí Adwords a naučili sme sa základné nastavenia. Plus samozrejme neskutočne veľa tipov z praxe, ako sa vyhnúť zbytočným chybám a nevyhadzovať peniaze do vzduchu.

Čo ďalej po kurze?

Tento kurz je perfektný základný kameň do prostredia Adwords. Ja odporúčam nejsť hneď na pokračovanie, ale chvíľu sa s Adwords doma pohrať a skúsiť vytvoriť aspoň jednu reklamu naostro. Myslím, že potom bude mať pre vás pokračovanie kurzov určite väčší zmysel a viac sa naučíte. Ja sa tiež chystám čoskoro na pokračovanie, tak vás budem opäť informovať o mojich pokrokoch 🙂

Záverečné zhrnutie:

+ kurz ideálny pre začiatočníka

+ praktické príklady počas celého kurzu

+ ukážky reálnych kampaní a ich výsledkov

+ priama práca s Adwords počas celého kurzu

+ užitočné tipy a triky

+ lektor Maťo nemal problém odpovedať na nekončiace otázky

– chvíľku vám bude trvať, kým sa zorientujete ako vyzerá Adwords, ak ho vidíte prvýkrát. Nebojte sa, počas kurzu vidíte stále to isté, tak sa pomaly do toho dostanete

autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
adwords, Google Ads, Internet marketing a reklama, marketing, online marketing, online reklama, PPC, reklama


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave