V posledných rokoch sa významne presunula veľká časť obchodov do virtuálneho priestoru. Ak máte predajnú webovú stránku, máte ho tam aj vy. Tým to však nekončí, len začína! Môžete mať skvelé produkty aj skvelý web, ktorý dokáže predávať, avšak kým ho nebudú vyhľadávať a navštevovať potenciálni klienti, stránka zarobí málo alebo nič. Ako to zmeniť? Reklamou.
Direct marketing a direct mailing
Viete, aký je medzi nimi rozdiel?
Direct marketing je všeobecné označenie pre marketingovú komunikáciu so zákazníkom, ktorého už predávajúci pozná (spravidla z predchádzajúcich nákupov) – zahŕňa priame telefonovanie, zaslanie zľavového kupónu na mieru a pod., zatiaľ čo direct mailing je len jedna z foriem direct marketingu, keď zákazník dostane individualizovanú ponuku motivujúcu k ďalšiemu nákupu cestou e-mailu.
Mailing je aktivita, pri ktorej upútate prostredníctvom mailu pozornosť potenciálneho zákazníka (po získaní jeho súhlasu a mailovej adresy) na produkt, informáciu či službu.
E-mail marketing nie je vhodný na získavanie nových zákazníkov.
Ako vytvoriť návrh úspešného e-mailu, spôsob jeho posielania a vyhodnocovacia štatistika (vrátane A-B testov) – to boli témy preberané na kurze Efektívny e-mail marketing – ako na newsletter a hromadné e-maily,…
Kurz sprístupňuje poznatky hneď od začiatku veľmi praktickou formou – nahliadnutím do zákulisia marketingu školiacej firmy. Konkrétne príklady, ukážky, komentáre, štatistika. Práve poslednou položkou z nich – štatistikou – sme kurz po všeobecnom úvode k direct marketingu a vysvetlení základných pojmov začali.