V dnešnej dobe sa bez webu len veľmi ťažko niekto uchytí alebo zviditeľní. Webová stránka je pomaly nevyhnutnosť, ak to myslíme s našimi produktami a službami vážne. Preto je prirodzené, že človek nemusí byť ani profesionál a budú ho zaujímať odpovede na niektoré otázky, ako napríklad: Aká je návštevnosť môjho webu? Ktoré z mojich stránok ľudia najčastejšie navštevujú? Koľko času na nich trávia? Ako sa počas návštevy webu správajú? A zoznam ani zďaleka nekončí…
Tu na scénu prichádza Google Analytics 4, ktorý má odpovede nielen na tieto, ale aj mnohé ďalšie otázky. Ak je ešte doplnený o nastavenia v Tag Manageri, zrazu máte v rukách veľmi silný nástroj, aby ste vedeli zistiť odpovede na zvedavé otázky. A tiež mohli efektívne sledovať trendy na svojom webe, lepšie sa mohli rozhodovať ako nastaviť platenú reklamu a pod.
Prečo Google Analytics a Tag Manager I.?
Tento kurz som si vybrala, lebo som v minulosti už pracovala s analytikou na weboch. Minulý rok došlo k veľkej zmene v užívateľskom prostredí a aj v spôsobe merania návštevnosti. Z pôvodného Universal Analytics (UA) sa prešlo na Google Analytics 4 (GA4). Dalo mi zabrať, aby som sa v novom prostredí ako samouk ako-tak zorientovala. Dúfala som, že tento kurz mi v tom pomôže.
Pripravila som pre vás video o kurze, v ktorom budem krátko rozoberať tieto témy:
- Ako vyzerá základná práca v GA4
- Aký je rozdiel medzi Universal Analytics a Google Analytics 4
- Vysvetlenie účtu a vlastníctva
- Ťahák – plagát, čo sa oplatí pravidelne sledovať
Kurz Google Analytics 4 a Tag Manager I.
Lektor: Peter Hecht
Tester kurzu a autor videa: Andrea Žitňanová
Kurz mi pomohol pochopiť niektoré nejasnosti a ukázal ako pracovať s GA4 efektívne. Verím, že vám video pomôže, aby ste si utvorili predstavu, čo sa na kurze preberá a tiež, že vám video dá základný prehľad vo fungovaní GA4.
Enjoy!