Slovo copywriter je dnes v móde, ale čo sa za ním naozaj naozaj skrýva, vie málokto. V čom tkvie tajomstvo dobrého copywritingu? Ako sa stať dobrým copywriterom? Na čo zabúdajú bežní autori textov a čomu sa vyhnúť? To všetko je zhrnuté v článku.
Aký by mal byť copywriter
Asi najdôležitejšie je, aby bol autor textov empatický, teda aby sa vedel vcítiť a aby vedel cieľovú skupinu pochopiť, stotožniť sa s jej myslením a konaním. Nesmie sa báť, mal by mať sebareflexiu a schopnosť odhadnúť, čo potenciálny zákazník hľadá, resp. čo chcú jeho čitatelia čítať/počuť. Dobrý copywriter rozumie téme, v ideálnom prípade má s produktom osobnú skúsenosť…
Predstavte si, že máte písať napríklad o zážitkovej ceste do pralesa, a nikdy ste tam neboli. Viete, že sú tam zelené stromy, nejaký hmyz, možno tigre, opice, endemity,…. a možno vaša kreativita vyprodukuje aj viac , avšak zážitok návštevy pralesa sa nedá kvalitne a bez trhlín opísať bez toho, aby ste ho zažili. V neposlednom rade potrebujete aj zdravú mieru spätnej väzby a sebakritiky.