Sociálne siete a Adobe Photoshop. Ide to vlastne dokopy?

článok na blog uverejnený: 27. novembra 2018

Či už ste súkromná osoba alebo firma, vedomosti ohľadom grafiky nie sú nikdy na škodu. Po absolvovaní kurzu Adobe Photoshop I. ovládate základné aj rozširujúce možnosti programu, no ako ich využiť ďalej? V tomto článku sa to dozviete…

 

Niečo o programe Adobe Photoshop

Titul najlepší softvér na spracovanie grafiky si zaslúži jednoznačne Adobe Photoshop CC. Nachádza sa v balíčku Adobe Creative Cloud. Tvorí a vylepšuje fotografie, ilustrácie a dokonca aj 3D diela. Milióny dizajnérov, fotografov a umelcov používajú tento produkt. Vďaka intuitívnym nástrojom a jednoduchým šablónam zvládne prácu na základnej úrovni aj začiatočník. Reklamné materiály, vizuály, plagáty či obaly k produktom môže navrhnúť dnes takmer každý – práve vo Photoshope.

Nečudo, že Photoshop hýbe celým svetom dizajnu. Kvalitné fotografie v ľuďoch vyvolávajú emócie. Zoberme si napríklad taký e-shop. Produkty bývajú sprevádzané vždy popisom a obrázkom. Ak vizualizácia chýba, vyvoláva to v zákazníkovi neistotu a – dovolím si tvrdiť – vo väčšine prípadov radšej siahne po inom produkte. Vy nie?
A čo fotografia v reklame! Vizualizácia tovaru alebo služby je základ… Zákazník si vie lepšie predstaviť, o čo ide, vie si predstaviť použitie – a to je ten zlomový bod, kedy sa rozhoduje o kúpe.

Kvalitná fotografia na Facebook-u

Je to fakt – spoločnosti sa prezentujú aj na sociálnych sieťach, pretože tam hľadajú potenciálnych zákazníkov. Preto by fotografie, ktorými sa prezentujú, mali spĺňať určitý štandard.

Obľúbená sociálna sieť Facebook je známa tým, že znižuje kvalitu vloženej fotografie. Napriek tomu si ich používatelia radi prezerajú. Dobrý tip pre rozlíšenie fotografie je 1500×1000, v tomto rozlíšení je fotografia dostatočne ostrá a zobrazenie na full HD monitoroch je postačujúce. Ak by sa fotografia stala populárna a rýchlo šírená, tzv. virál, ako autor sa rozhodne za jej kvalitu hanbiť nebudete.

Ďalší tip, ktorý si určite obľúbia všetci fanúšikovia kvalitných fotografií, je nahrávanie fotografií vo formáte .png . Facebook tento formát prijíma bez problémov. Formát je bezstratový, čo znamená, že si fotografia udrží kvalitu. A ako to funguje v praxi? Po nahratí na sociálnu sieť FB fotografiu vo formáte .png systém konvertuje na obrázok s koncovkou .jpg .

Rozlíšenie i výstupný formát si poľahky nastavíte vo Photoshope a výsledok uložíte raz-dva.

Ak ste si práve skontrolovali uložené rozlíšenie a formát, je čas fotografiu nahrať. Nezabúdajte, že existuje špeciálne nastavenie, ktoré je potrebné potvrdiť pre nahrávanie v HD kvalite.
Ako Facebook sám píše : ,,Vaše fotografie budú nahraté v štandardnej kvalite.“ To v prípade, ak nezvolíte špeciálne nastavenie.
K HD-nastaveniu sa dostanete cez Nastavenia/Médiá a kontakty/Nahrávať fotky v HD kvalite.

Nech sa rozhodnete obrázok pridávať na FB, Instagram, Pinterest, či kdekoľvek, uvážte úpravu v programe Adobe Photoshop. Dosiahnete lepšiu vizuálnu kvalitu a teda zaujmete viac návštevníkov…
Ako vidíte, ide to dokopy – sociálne siete a Adobe Photoshop. A to sme spomenuli iba nastavenie dvoch-troch parametrov. Photoshop ich poskytuje ooooveľa viac.
Vyskúšajte sami – zlepšenie kontrastu, úprava jasu fotografie, zostrenie kontúr, zmenu farebnosti, doladenie úrovní, možnosti nahradenia farby inou. Tónovanie, úprava zbiehajúcich sa línií, vytiahnutie detailov z tmavej časti fotky, natočenie podľa horizontu,… áno, aj kilogramy vie ubrať (i pridať), dokonca aj znamienka pomáha pridať i odstrániť rýchlo a bezbolestne. Na fotke 🙂
Je to naozaj špičkový nástroj poskytujúci zábavný spôsob ako vylepšiť vlastnosti fotografie a tak zožať úspech. Či už v súkromní alebo verejne.

A ak by ste nevedeli ako na to, pozrite si kurzy venované grafike od IT Learning. Nájdete medzi nimi i Photoshop.

autorom článku je: Kristína Lörinczová
Absolventka Ekonomickej univerzity v Bratislave, nadšenkyňa vzdelávania so záľubou o oblasť IT, ekonómiu a podnikanie. Testuje SW a po práci kurzy IT Learningu. Rada sa s vami podelí o svoje pocity a dojmy prostredníctvom blogov.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
Adobe Photoshop, facebook, fotografie, graf, grafika a video


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave