Nemusíte cestovať do Bratislavy – pripojte sa online!
Keďže nie som z Bratislavy, prihlásila som sa na online verziu kurzu. Pár minút pred začiatkom som sa pripojila z pohodlia vlastnej pracovne celkom jednoducho, cez aplikáciu Meet, ktorá slúži na konferenčné hovory. Nič ťažké – klikla som na odkaz v maile a o chvíľu som sa už videla s lektorom a ďalšími účastníkmi na obrazovke.
Na začiatku sme sa všetci predstavili. Zišla sa nás pestrá partia: majitelia menších firiem, freelanceri, copywriteri, ale aj pracovníci zo známych spoločností či marketingových agentúr.
Učte sa SEO od profíka
Lektor sa problematike SEO venuje od roku 2003, keď bol internet v našich končinách ešte v plienkach. Vidno, že má za sebou roky skúšania, experimentovania a vlastného vzdelávania. Na každú otázku vedel odpovedať príkladom z reálnej praxe – z práce so stovkami klientov – čo je obrovská pridaná hodnota kurzu. Skúsenosti nad zlato.
Najlepšia SEO stratégia? Podvádzať sa neoplatí, tvorte radšej kvalitný obsah
Páčilo sa mi, že nám lektor kládol na srdce, aby sme vždy robili SEO eticky. Existuje totiž tzv. „White-hat“ (etické) a „Black-Hat“ (neetické) SEO. Neetické SEO znamená obchádzanie pravidiel a zneužívanie nedostatkov v kóde Googlu. Napríklad, kedysi, keď sa niekomu nechcelo vytvárať kvalitný obsah (články, texty na web) s vysokou informačnou hodnotou, „okašlal systém“. Ako? Jednoducho na svoj web nahádzal hromadu kľúčových slov v rovnakej farbe ako pozadie stránky. Návštevník stránky ich teda nevidel, zato Google ich „videl“ a zaregistroval, následne takéto weby zaradil do vyhľadávania vysoko. Veď obsahovali všetky správne kľúčové slová. Doplácali na to weby, ktoré mali na svojich stránkach skutočne hodnotný obsah pre používateľov.
Google však takýchto „šikovníkov“ po pár mesiacoch vymákol a ich weby dostali poriadnu penalizáciu za podvádzanie. Prepadli sa niekde na desiatu stránku (nie pozíciu 🙂 ) vo vyhľadávaní.
Podobných „stratégií“ je kopec, no môžete sa spoľahnúť, že Google si už dáva dobrý pozor, aby vo vyhľadávaní zobrazoval výsledky relevantné pre používateľa. Nekalé praktiky dnes pomerne rýchlo odhalí a nepoctivé weby si už uňho neškrtnú. Je teda jasné, že najlepšou stratégiou, ako sa dostať v Google čo najvyššie, je vytvárať kvalitný a informačne nasýtený obsah, ktorý dáva návštevníkom stránok skutočnú hodnotu a reálne odpovedá na otázky, ktoré do Googlu zadajú.