Assume, as your constant assumption, that people are wonderful. …The assumption that everybody you’re out there writing to is a good soul. …They really want to be nice, honest and successful. They want to be happy.
Eugene Schwartz
Predpokladajte, ako svoj neustály predpoklad, že ľudia sú úžasní. …Predpokladajte, že všetci, ktorým píšete, sú dobré duše. …Skutočne chcú byť milí, čestní a úspešní. Chcú byť šťastní.
Každý z ľudí, ktorým píšete, je na svojej ceste životom. Vy ho môžete na nej chvíľu sprevádzať. Chcete byť pre neho pritom naozaj prínosný, užitočný? Spýtajte sa úprimne seba, ako mu môžu produkty, o ktorých píšete, zlepšiť kvalitu života. Aká emócia ich bude sprevádzať?
Eugene Schwartz bol majstrom v miešaní skrytých túžob a prvotných emócií publika. Či už je to láska, hnev, strach alebo vzrušenie – emócie nesú tajomstvo naladenia sa a podmanenia si publika. Tvoria rozdiel medzi obyčajným písaním a textom, ktorý nepustí, kým nedočítate.
Odporúčanie?
V marketingovom svete konverzií a predajov poľahky skĺznete do manipulácie, pololží a zabudnete na to, že v skutočnosti píšete ľudským bytostiam. Je oveľa pravdepodobnejšie, že napíšete skvelý text, keď sa vžijete do role čitateľa, nie človeka, ktorý chce predať. Používajte emócie. Objavte skryté túžby čitateľa. Ak vzbudíte jeho emócie nenásilným prirodzeným spôsobom, môžete na nich výborne stavať.
2. Ako odhaliť skryté túžby?
Počúvaním. Čítaním. Vnímaním.
Či už ide o rozhovor na ulici, komunikácie cez sociálne médiá, alebo otázky v komentároch, prípadne online recenzie. Ľudia zdieľajú svoje myšlienky. Ako vnímate potreby, túžby, očakávaniach zákazníkov, môžete sa na ne počas písania zamerať.
Počúvanie ľudí bolo významnou súčasťou Schwartzovho postupu pri písaní a umožnilo mu adresne orientovať svoje texty.
Odporúčanie:
Menej hovorte, viac počúvajte. Prvým krokom k osloveniu textom je počúvanie (a porozumenie počutého). Ak bude text pre ľudí relevantný, osloví ich.
Sila reklamy je vždy v samotnom produkte. Nie je v textárovi …copywriter to jednoducho nájde a vyjadrí.
Schwartz pochopil, že jeho úspech nebol dôsledkom jeho spisovateľských schopností. Úspech spočíval v jeho prístupe. Priam vedeckým štúdiom produktov, o ktorých mal napísať, dokázal odhaliť výhodu, ktorá jeho konkurentom unikala. Investoval 80% času prípravy do výskumu produktu, a potom písal už s ľahkosťou o tom, čo objavil.
Odporúčanie na úspech v copywritingu:
Investujte 80% do výskumu a 20% do písania. Ak produktu a čitateľovi rozumiete, cielite s minimálnym rozptylom. Keď viete, čo chce publikum (predchádzajúci bod), stačí ukázať, ako sú s tým spojené prednosti produktu.