Dôvody otvárania e-mailu
Odosielateľov všetkých reklamných e-mailov, ktoré skončia vo vašej schránke, pravdepodobne aspoň trošku poznáte. Museli ste totiž počas nákupu na internete alebo sťahovaní e-bookov či niečoho iného „zadarmo“ súhlasiť so zasielaním e-mailovej reklamy.
Takže v niektorých prípadoch stačí, že na prvý pohľad spoznáte odosielateľa. Ak ide o vašu obľúbenú značku, prečítate si aj predmet správy a ak vás zaujme, e-mail otvoríte. Je tak? S touto firmou už máte pozitívnu skúsenosť a ste prirodzene zvedavý, čo majú nové. Takejto značke asi aj prepáčite, ak vám sem-tam posiela viac e-mailov ako ste schopný alebo ochotný čítať.
Druhý prípad je, keď správu očakávate. Samozrejme, odhliadnuc od e-mailov potvrdzujúcich vašu objednávku a zmenu stavu objednávky, ktoré prídu hneď po nákupe. Očakávať môžete napríklad pravidelný newsletter so zaujímavými informáciami, alebo sa jednoducho každú stredu tešíte na nový Lidl leták. Prečo nie? 🙂
Tretia možnosť, prečo ste otvorili nejaký e-mail, je, že vás vyprovokoval predmet správy. Natoľko vás zaujal, že ste naň klikli, len aby ste zistili, čo sa v správe píše. A tu je zakopaný poklad. Vymyslieť taký predmet správy, aby naň ľudia klikali a čítali si obsah článku, môže byť (a pre väčšinu aj je) oveľa ťažšie, ako by sa mohlo zdať. Na kurze Efektívny e-mail marketing som sa naučila ako na to. Z pohodlia domova, pri kávičke. Cítite z fotky tú kurzovú atmosféru tak ako ja? 🙂
Naozaj je skvelý pocit, keď rozumiete veciam, ktoré robíte.