Veľa firiem sa tento rok muselo rýchlo adaptovať a začať ponúkať svoje služby online. Kto zaostal, dobieha doteraz. Vzdelávanie počas pandémie koronavírusu by pre nich mohla byť cesta ako sa posunúť vpred, ale…
Spotrebitelia si na novú situáciu zvykli oveľa ľahšie. Veľa vecí zrazu môžu vybaviť online a už je úplne bežné, že sa stretnutia plánujú len virtuálne.
Prečo to vôbec spomínam? Po prvé, o koľko rýchlejšie (a lacnejšie) by sa podnikom prechádzalo na online fungovanie, keby hneď od začiatku vedeli ako na to? Po druhé, na dobré (jednoduchšie, výhodnejšie) si človek veľmi rýchlo zvykne, takže prečo by sa spotrebitelia mali chcieť vrátiť k starému systému, ak je to pre nich teraz pohodlnejšie? A po tretie, keď hľadáte nejaký produkt, alebo službu, čo spravíte ako prvé? Hľadáte na internete? Myslela som si. Pretože ja tiež.
Pozrime sa na to ešte z druhej strany. Čo takí zamestnanci firiem, ktorým hrozí prepúšťanie? Hypotéka sa bez stáleho príjmu sama platiť nebude… Takže po štvrté, akú konkurenčnú výhodu oproti ostatným viete ponúknuť, ak by ste sa neplánovane ocitli na úrade práce?