Čo to mám používať? Že ste ešte nikdy nepočuli o UTM kódoch, resp. parametroch? Ja som tiež netušila, že niečo takéto existuje! Problém je, že bez toho reálne nemôžete existovať 😉
Čo to mám používať? Že ste ešte nikdy nepočuli o UTM kódoch, resp. parametroch? Ja som tiež netušila, že niečo takéto existuje! Problém je, že bez toho reálne nemôžete existovať 😉
Napríklad taký Facebook, pozriete si Ad Managera, wow super moju kampaň videlo 1.000 ľudí za dva dni. Hm, a čo s tým? Sú toto naozaj relevantné dáta a vieme, čo sa dialo ďalej? To, že ľudia videli nejakú reklamu absolútne nič neznamená.
Jednu vec, ktorú mi vštepili IT Learning kurzy do hlavy je, že všetky kampane musíme merať! Predsa nechceme rozhadzovať peniaze do vzduchu. Takže všetci, ktorí meriate úspešnosť kampane cez Faceboový Ad Manager, čítajte ďalej. Pravda je taká, že doteraz ste ani zdaľeka netušili aká úspešná/neúspešná bola vaša kampaň.
Urchin Tracking Module (UTM) parametre sa používajú na meranie efektivity online marketingových kampaní. Keby vás zaujímalo čo znamená slovíčko „urchin“, je to morský ježko ? ? (aj vám sa hneď vybavili dovolenky v Chorvátsku/Taliansku a gumené topánky do mora?). V tomto význame to však nemá nič spoločné s ježkom, Urchin bol štatistický program vyvinutý firmou Urchin Software Corporation na analyzovanie online obsahu a zobrazovanie informácií o návštevnosti web stránok. Túto firmu kúpil Google v roku 2005 a práve Urchin vyformoval Google Analytics.
V skratke, k bežnej URL adrese sa pridajú UTM parametre a teda sa vytvorí kompletne nová URL adresa. Do vašej kampane neskopírujete bežnú URL adresu landing page, na ktorú chcete nasmerovať potenciálnych zákazníkov, ale URL adresu obohatenú o UTM parametre. Následne vďaka UTM dokážete presne prideliť návštevnosť vašej landing page k danej kampani. Takže odteraz už žiadne odhadovanie, ale v Google Analytics presne uvidíte ako sa darilo vašej kampani.
Predstavte si, že chcete propagovať príspevok na Facebooku, ktorý informuje o valentínskej kampani ❤
Tak ako sme si kampane nazvali v UTM builderi ich nájdeme v Google Analytics, sekcia Akvizícia – Kampane. Na kurzoch sa dozviete o UTM parametroch oveľa viac a ukážete si aké rôzne druhy kampaní môžete merať. Čo s nimi ďalej a ako ich úspešne vyhodnocovať a plánovať sa dozviete na týchto kurzoch:
Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.