SEO problematika detailne
Na kurze sa od Tibora dozviete, ktoré faktory sú viac a ktoré menej dôležité na riešenie. Keďže sa v odvetví pohybuje už viac ako 15 rokov, vie porovnávať. Vie, čo fungovalo v minulosti, a na čo treba klásť dôraz v prítomnosti.
A upozorní… napríklad na to, že nie vždy to, o čom sa na internete najviac píše, je prioritou pre SEO.
Začali sme problematikou prístupnosti a použiteľnosti. Sú to pravidlá, ktoré sa ľahko môžete naučiť a využívať ich dostatočne dlho.
Naučíte sa napríklad, aký má byť minimálny kontrast písma a pozadia tak, aby bol text dobre čitateľný (pravidlo prístupnosti) a tiež sa naučíte, akým spôsobom zistiť, ktorá z farieb funguje najlepšie (pravidlo použiteľnosti).
Dozviete sa tiež, že ku všetkým netextovým prvkom je dobré použiť textový ekvivalent – a tiež ako a prečo to robiť.
Pochopíte aj to, prečo nie je dobré písať odkazy formou: Cenník si môžete stiahnuť tu. (to je iba príklad, neklikajte na to, nie je to odkaz (link) 🙂)
Mimochodom – od Tibora sme získali kompletný a aktuálny súbor pravidiel prístupnosti, z ktorého – keď si ho raz naštudujete – budete profitovať niekoľko rokov (upravujú sa raz za cca 10-15 rokov).
Pokračovali sme tematikou ako navrhnúť web stránku z pohľadu SEO. Akú úlohu zohrávajú pri návrhu kľúčové slová?
Veľkú. A tak sme aj pomerne veľkú časť kurzu venovali postupu, ako vyhľadať kľúčové slová a ako ich použiť pri tvorbe web stránky.
Na základe analýzy kľúčových slov budete vedieť, ako má vyzerať vaše hlavné menu. Pomocou analýzy kľúčových slov spoľahlivo vytvoríte návrh podstránok a nebude to ani pocitová záležitosť, ani intuitívna. Kľúčové slová budú tiež dobrým pomocníkom pri tvorbe obsahu podstránok. Budete tak mať v rukách veľké množstvo naozaj relevantných dát, vďaka ktorým navrhnete a vytvoríte stránky optimalizované pre vyhľadávače pripravené plniť konverzné ciele.