Takže, čo je PPC? Pay per click = platíte za kliknutie. Podľa nášho lektora Petra Hechta je to jeden z najefektívnejších spôsobov reklamy na internete. A úplne po lopate povedané – platíte za to, koľko klikov bude na vašu reklamu. Nie za to, koľko ľudí ju uvidí, ale koľkí na ňu kliknú. Super, nie?
Na počudovanie, kurz začal štatistikou:
Ak budete mať 10 000 videní reklamy a hľadaní kľúčového slova => preklikne na vás možno 20 % ľudí – CTR (miera prekliku) => z toho na vašom webe budete mať 2% mieru konverzie.
T.j. z 10 000 ľudí, čo hľadali vaše kľúčové slovo iba 40 konverzií/objednávok. Prečo? To zistíte po parádnom výklade hneď na úvod kurzu. Verte či nie, sedí to.
Čiže len asi 0.4% ľudí, ktorí vašu reklamu na internete vidia, si u vás aj niečo kúpia. Málo, však? Preto je dôležité využívať AdWords správne, aby bola vaša cieľová skupina čo najkonkrétnejšia. Lektor nám exaktne ukázal reklamy na webe, ktoré boli vyslovené zlé. Identifikoval chyby a zdôvodnil svoj pohľad. Tu som pochopila, aký obrovský rozdiel je medzi hobby a profi marketérom.