Čo som urobila ako prvé po absolvovaní kurzu?
Dvojfázové overenie pri prihlasovaní do účtu.
Je to bezpečnostné opatrenie. Znamená, že keď Facebook rozozná, že sa niekto chce prihlásiť do vášho účtu z iného zariadenia, než sa obvykle prihlasujete, požiada vás o bezpečnostný kód. Ten vám pošle formou SMS na váš telefón.
Určite si to v nastaveniach takto upravte, pri používaní reklamných nástrojov Facebooku vkladáte predsa číslo svojej kreditnej karty. A to asi nechcete zverejňovať.
3 dôležité kroky v procese propagácie na Facebooku
Z celého kurzu na mňa najviac zapôsobili 3 kroky.
Je to strategická záležitosť.
Preto skôr, než sa rozhodnete uverejniť reklamu, odpovedzte si na nasledujúce otázky:
3 najčastejšie chyby, ktoré robia ľudia v procese propagácie na Facebooku
Sú to vlastne len odpovede, resp. komentáre na vyššie položené otázky.
- …veľmi všeobecný výber cieľovej skupiny.
Vrátim sa k príkladu zo začiatku článku. Ak si myslíte, že všetci ľudia z vášho mesta a okolia vo veku od 6 do 60 rokov sú tí správni pre vašu reklamu o bežeckých pretekoch, budete strieľať naslepo. To nie je to pravé orechové.
Facebook o nás pozná také veci, že by ste len oči vyvaľovali. A to len na základe toho, akú aktivitu na ňom vyvíjate. Uverejňujete fotky svojich ratolestí? Facebook okamžite vie, že máte malé deti. Odfotili ste sa so svojim psom? Facebook z fotky vie, aká je to rasa. Dali ste lajk príspevku o vydarenom dizajnovom počine? Facebook vás kategorizoval za fanúšika dizajnu. Ste členom skupiny o behaní, uverejňujete svoje fotky z behov, sledujete ostatných a lajkujete ich aktivity? Facebook to o vás vie a práve vy ste presne cieľovou skupinou pre organizátorov bežeckého podujatia. Nie všetci obyvatelia mesta a blízkeho okolia!
Lektor nám ukázal, ako správne pomocou nástrojov, ktoré dáva Facebook k dispozícii, vyberať svoju cieľovú skupinu. Pohlavie, vek, lokalita je veľmi málo na správne zacielenie. Možností na správny výber skupiny je naozaj veľa:
-
- môžete vybrať zo skupiny všetkých užívateľov Facebooku,
- môžete vybrať zo skupiny užívateľov, ktorí sú nejakým spôsobom spojení s vašou stránkou,
- detailnejšie zacielenie na základe záujmov,
- na základe prepojení so skupinami alebo stránkami,
- rodinný stav, vzdelanie, vzťah k politike, …vedeli ste, že Facebook vie zistiť, či máte vzťah na diaľku?
- Facebook môže vašou reklamou osloviť napríklad iba ľudí, ktorí používajú mobil, prípadne dokonca iba s Androidom…
Áno, z pohľadu bežného používateľa Facebooku to môže byť fascinujúce, až desivé. Ale ak ste marketér, obchodník, podnikateľ, pri výbere skupiny, ktorú chcete osloviť, mimoriadne užitočné. Je hriech to nevyužiť a zbytočne plytvať zobrazením reklamy niekomu, koho to vôbec nezaujíma.
- …do reklamy často vkladáme zbytočnosti.
Treba si uvedomiť, aká je cesta zákazníka v prípade Facebook reklamy.
Zbadá reklamu, a ak ho zaujme, klikne. Ak ho nezaujme, neklikne. Na Facebooku zvyčajne nevyhľadáva na základe svojich potrieb!
Úspešná reklama na Facebooku musí byť preto magnetom. Mala by vzbudiť záujem. Upriamiť pozornosť. Spôsobiť, že na ňu človek klikne, lebo chce vedieť, čo sa za ňou skrýva.
- …veľmi častou (a nezanedbateľnou) chybou býva zlá stránka, na ktorú reklama preklikáva.
Tzv. landing page musí súvisieť s témou, ktorá je „načatá“ v reklame. Inak sa potenciálny zákazník cíti oklamaný a v okamihu odchádza preč.
A to asi nebolo nebolo našim cieľom!
Proces testovania odporúčam pred spustením reklamy odskúšať na sebe. Predstavte si, že ste obyčajný používateľ Facebooku, ktorý si ide pozrieť, čo nové v jeho sociálnej sieti. A objaví sa mu vaša reklamná upútavka. Budete s ňou na základe predchádzajúcich bodov spokojný?
Takto získate predstavu o užívateľskej skúsenosti. Je to minimum, čo pre svoju reklamu na Facebooku môžete urobiť…
Na základe mojej skúsenosti môžem kurz Facebook odporučiť každému. Okrem informácií, ktoré som vám z kurzu v článku prezradila, si krok za krokom precvičíte celý proces zadávania reklamy, dozviete sa, aký je rozdiel medzi reklamou a sponzorovaným príspevkom, získate predstavu, ako nastaviť ciele vašej reklamy, a ako ich následne vyhodnotiť. Pár údajov nájdete aj v článku Čo ešte neviete o Facebooku?, …ale aj tak si myslím, že najlepšie urobíte, ak si zarezervujete najbližší termín na kurze. Budete poznať odpovede na otázky z úvodu… ?