Čo keď kašlem (ako v prípade JEEPu) na pravidlá
Skoro všetci to tak robia, budem aj ja. Nevedomky alebo naschvál. Marketéri kopírujú iných marketérov a takto to potom vyzerá…
Na našich marketingových kurzoch počúvam dokola stále to isté – robia to tak aj títo, aj tamtí, porušujú pravidlá a zatiaľ sa im nič nestalo…
Áno, zatiaľ.
To však neznamená, že to tak bude navždy.
Okrem iného je férovosť a dodržiavanie podmienok aj vec prestíže, vec značky. Hoci si to veľa marketérov vo firmách neuvedomuje, spôsob akým získajú kvalitných fanúšikov je zásadný pre ďalší rozvoj nielen FB-stránky – viac o tom hovorím na kurzoch…
Ak by sa našiel dostatočný počet ľudí, ktorí Facebooku porušenie pravidiel oznámia, v najlepšom prípade FB zruší stránku a súkromný účet správcu -„páchateľa“. Naozaj to niekto bezmyšlienkovite riskuje?
Ak investujete do Facebooku čas a energiu, v neposlednom rade aj peniaze, makáte nad obsahom, držíte sa sociálnej stratégie, budujete vzťahy s fanúšikmi a zrazu niekto zruší bez diskusie v jednom momente firemnú stránku, šéf a ani vy nebudete nadšení. Môže sa to stať raz-dva… Vpravo hore pri príspevku sú malé tri bodky, ktoré dávajú možnosť príspevok nahlásiť. Neprajníkom, konkurentom,… ale aj poctivcom, ktorí zoberú na pár sekúnd spravodlivosť do svojich rúk.
Neviem presne, koľko nahlásení porušenia pravidiel musí prísť – pri menšej stránke možno len 10…
Cha! 10 ľudí nemôže spôsobiť zrušenie dlho budovanej stránky… Ak ste skúšali nejakú svoju „krivdu“ či nejasnosť vybaviť vo Facebooku, viete, že sa nedovoláte, možno ani nedomailujete a nedopíšete. Pri obrovskom množstve hlásení, ktorými sa zaoberá u nich pár ľudí, to je prostý fakt. Proste vám stránku zrušia a hotovo.
Preto neriskujte.