PR článok vs. bežný článok
Skratka PR znamená „public relations“, čo môžeme voľne preložiť ako „vzťahy s verejnosťou“. Predstavte si, že ponúkate hodiny jogy v Petržalke. Vaše štúdio má svoju webstránku aj s blogom, na ktorom píšete o cvičení, nedávnych aktivitách, novinkách či chystaných podujatiach…
Koncept PR článku je však mierne odlišný.
Okrem toho, že čitateľa vzdeláva, edukuje, slúži ako nenásilná reklama na vaše služby. Napríklad by ste mohli napísať článok s názvom „Chcete sa dostať do formy? Zacvičte si jogu“, v ktorom by ste odkázali na vaše štúdio. Neumiestnili by ste ho na vašom webe, ale na inom portáli, kde by sa vaša cieľová skupina mohla teoreticky zdržiavať. Prečo? Takýmto spôsobom budujete spomínané vzťahy s verejnosťou a povedomie u ľudí, ktorí môžu mať o vaše služby záujem. Navyše získate na svoju stránku spätný odkaz a vystrelíte pravdepodobne na vyššie pozície v Google.