Porada vedenia firmy. Na plátne sa strieda veľa grafov – obraty jednotlivých skupín, zisky, cashflow, fluktuácia zamestnancov, fluktuácia zákazníkov… Ku všetkému je diskusia, prečo, ako, načo. Zrazu slajd s počtom aktívnych vs. nulových zákazníkov. (Nuloví sú takí, ktorí za posledných 12 mesiacov nič nenakúpili, hoci predtým boli aktívni.)
22 000 aktívnych zákazníkov vs. 61 000 nulových.
„To je obrovský potenciál!,“ zahlási ktosi. „Ak je priemerný ročný obrat jedného zákazníka 3475,- eur, tak pri aktivácii 61 000 zákazníkov by to bolo…“ Oči sa všetkým rozžiaria, kontrolky blikajú. To je teda parádna sumička!
A porada pokračuje zadaním úlohy predajnému tímu aktivovať čo najväčší počet nulových zákazníkov.
Našli ste sa v tejto scénke? Výborne, lebo našli sa isto mnohí, ktorí takto postupujú.