Cena dopravy a služby
Tak trochu výnimku tvoria podnikatelia dodávajúci služby (odborné konzultácie, nastavenia strojov, opravy zariadení a pod.). Tie dopravu totiž na prvý pohľad nepotrebujú. Opak je pravdou. Zákazníci sú ochotní dopravu (čas v nej) pridanú aj k takejto dodanej službe zaplatiť. Avšak v prípade služieb, ktoré potrebujú na konkrétnom mieste (v kancelárii, doma, na chalupe a pod.) často predpokladajú, že doprava je v cene. Z pohľadu podnikateľa je však jednoznačne výhodnejšie nemať náklady spojené s dopravou v cene. Napríklad kvôli konkurencii, rôznym použitým dopravným prostriedkom, vzdialenostiam atď.
Prieskum na začiatku článku ukazuje, že zákazník je na dopravné poplatky citlivý. Má svoje požiadavky na dopravu. V podstate si vyberá produkt, ktorý si pridáva do košíka, a platí zaň. Pri výbere zohľadňuje ponúkaný komfort (dodávka kuriérom na prah), rýchlosť dodávky, rozumnú cenu, miesto odberu (osobný odber bez dopravy je pre nejedného klienta najmä pri položkách do 10-12 eur zaujímavý) a pri dobierke ocení i možnosť úhrady platobnou kartou kuriérovi.
Ponúknuť zákazníkovi možnosť výberu z viacerých druhov prepravy má viacero výhod. Nielen, že si vie ľahšie vybrať spôsob, ktorý mu najlepšie vyhovuje, ale býva i tolerantnejší k nedostatkom pri preprave, ktoré sa môžu objaviť.
Ako komunikovať na stránke dopravné náklady
Náklady spojené s dopravou je vhodné na stránkach zreteľne komunikovať, aby zákazníci nezrušili objednávku v poslednej fáze nákupu, alebo sa necítili podvedení. Známy prieskum hovorí, že jeden nespokojný klient odradí v priemere od kúpy piatich až šiestich potenciálnych. Aj preto to progresívne e-shop riešia. Napríklad tak, že v detaile každej predávanej položky komunikujú popri iných benefitoch tiež koľko stojí doprava položky a od akej sumy je doprava zadarmo (ako na to preberáme na kurze WordPress IV – pokročilé nastavenie e-shopu a online platby). Alebo majú hore v menu samostatnú položku „Doprava“, kde návštevník nájde spravidla jasne uvedené okolnosti a náklady dopravy. Sú tak dostupné ešte predtým než sa dostane do košíka.
V prípade, že nemáte v detaile produktu alebo v menu miesto, alebo sa vám dopravné náklady nehodia obsahovo do hlavného menu, dajte ho aspoň do menu v päte. Spolu s obchodnými podmienkami, reklamačným poriadkom a informáciou o ochrane a spracovaní údajov vytvoria logický celok informácií spojených s nákupom v e-shope.