Koľko stojí prvá pozícia?
Cena za klik, ktorú v praxi ponúknete, je pre dosiahnutie cieľa veľmi dôležitá. Rovnako ako denný rozpočet, respektíve mesačný rozpočet, ktorý ponúknete Googlu, je tiež dôležitý, no nie je to jediný faktor. Ak by tomu tak bolo, inzerovali by pravdepodobne len veľké a bohaté firmy. V praxi to tak nie je…
Pozícia sa v podstate nedá kúpiť, pretože k nej je podstatný okrem uvedenej ceny za klik a rozpočtu aj faktor kvality.
Každý inzerent sa zapája do aukcie o pozíciu zobrazenia – či Google zobrazí jeho firmu na prvom, druhom, treťom alebo štvrtom mieste. Jednoduchý pohľad na vec hovorí, že kto dá viac (ponúkne za pozíciu vo vyhľadávaní viac), pozíciu získa. Je nutné však podotknúť, že nejde o klasickú aukciu kto dá najviac, ten berie.
Predstavme si príklad – 6 inzerentov má nastavené v reklame kľúčové slovo „servis bicyklov Bratislava“. Na tento výraz bude Google zobrazovať súvisiace firmy.
Ako Google pozície pridelí? Vynásobí vami ponúknutú maximálnu cenu za klik číslom, ktoré sa nazýva „skóre kvality kľúčového slova“ – to môže byť od 1 až do 10. Výsledok je číslo určujúce pozíciu – čím ja väčšie, tým je pozícia lepšia.
Skóre kvality kľúčového slova je odhad kvality publikovanej reklamy. Pre porozumenie je dôležité uviesť, že nejde v tomto prípade o historické údaje, ale online dáta v čase aukcie, každé vyhľadávanie je novou aukciou. Do odhadu skóre kvality vstupujú aj faktory ako je očakávaná miera prekliku v reálnom čase, relevancia reklamy a dojem zo vstupnej stránky. Dobre čítate, dojem… Nie váš, ale návštevníka.
Oblúkom sme sa dostali na koniec, hoci v podstate na začiatok. Vaša reklamovaná stránka by mala obsahovať všetko to, čo sľubujete v reklame a k čomu ste nastavili vyhľadávané kľúčové slová, pri ktorých sa chcete umiestňovať na začiatku vyhľadávania. Teda stránky by ich mala tematicky aj konkrétne obsahovať.