Ísť do manuálneho režimu ponúkania cien? Kedy?
Áno, ísť. U mňa takmer vždy. Ale pozor, len za predpokladu, že sme vyladili reklamy na základe predchádzajúceho priebehu atď. do požadovaného stavu.
V prvom rade ide o dosiahnuté počty. Pri reklamnej kampani uvažujem prvoplánovo tak, aby som dosiahol ideálne okolo 300 kliknutí, niekde sa dá uvažovať aj okolo 100 kliknutí, ale inde je to zasa málo. Potom má zmysel uvažovať o manuálnom režime.
V druhom rade ide aj o dostatočné skóre kvality. Ďalej musím mať dostatočný rozpočet, ktorý stačí, ale zároveň nemá veľkú medzeru… a potom pokračujem s ostatnými parametrami. Až keď mám všetko toto vyladené, idem do manuálneho režimu a sledujem výsledky.
Prichádza na rad zaujímavá a čarovná práca ďalšej optimalizácie a množstvo možností v úvahách a benefitov, ktoré v automatickom režime nedostaneme. ´
Praktická rada na záver
Nedá sa povedať čo je lepšie. Osobne začínam pre uvedené dôvody ako som napísal vyššie – s automatickým režimom. Hovorím o automatickej cene za klik, nie o ostatných automatických stratégiách ponúkania cien, ktoré nerešpektujú rozpočet. Týmto postupom mi Google ukáže, čo s mojou PPC reklamou dokáže a potom ho môžem v manuálnom režime korigovať. Potom má podľa mojej skúsenosti zmysel publikovanie gúglovskej PPC reklamy optimalizovať a každému kľúčovému slovu dať toľko financií, koľko si zaslúži.
Veď prečo by sme mali dávať každému slovu ako v automatickom režime – rovnako.
Pravda je, že ak by som začal naopak – v manuálnom režime – a podarí sa mi všetko vyladiť ako chcem, neviem prečo by som mal neskôr používať automatický.
Preto odporúčam uvedený postup. Nechajte pracovať automat a sledujte ako sa mu darí. A následne korigujte.
Mimochodom – mal som možnosť nahliadnuť do zákulisia niektorých reklamných online agentúr – robia to tak ako ja. Získajú tak čas potrebný na iné aktivity a iných klientov a s minimom námahy získavajú údaje, nad ktorými má zmysel uvažovať a vychádzajúc z nich môžu následne optimalizovať.
Dáva vám to zmysel?