Ak viete, že cesta od podnikateľského zámeru po prvého zákazníka obsahuje popri stratégii, plánovaní a poznaní cieľovej skupiny aj návrh dobrej web-stránky, v tomto kurze sme sa viac než polovicu času venovali predpokladom dobre fungujúcej stránky prinášajúcej zákazníkov.
Ako navrhnúť web-stránku po technickej stránke, je predmetom iného kurzu. Ľudia, ktorí si ju chcú navrhnúť sami, ho nájdu v ponuke firmy. V prípade, že si chcú však dať stránku spraviť niekomu inému, potrebujú vedieť, čo potrebujú(!)
Pravidlo číslo jeden – treba si uvedomiť, že web stránka je prezentácia firmy, značky a robí prvý dojem. Neznamená to však, že má ohúriť za každú cenu…
Grafika a vzhľad majú svoje významné miesto, netreba ich podceňovať, ale ani im dávať najvýznamnejšie miesto. Pre zákazníka je dôležitá dobrá funkčnosť a dostupnosť tých informácií, ktoré hľadá. Stránka sa načítava dlho? Nie je jasné, kde je na nej to, čo hľadá? Dá sa k tomu dostať ľahko alebo sa treba preklikávať piatimi podstránkami?
Máte takú stránku? Je čas na redizajn!
Mimochodom, ten je aj po uplynutí 4-5 rokov. Medzičasom sa totiž zmenili priority vyhľadávačov a to, čo kedysi „zaručovalo“ prvé miesto v organickom vyhľadávaní Googlom, dnes už neplatí… Na vine nie je programátor, ale neaktuálnosť stránky.
Na praktických ukážkach z webu sme videli, ako podnikatelia ignorujú základné prvky úspešných stránok. Nemajú vhodne volené slová, vety, obsah svojich stránok… nie sú na internete pre zákazníkov, ale kvôli tomu, že počuli vetu „kto nie je na internete, neexistuje“.