Písal sa rok 2007
Písal sa rok 2007
Naša spoločnosť vznikla koncom roka 2007, ako reakcia na trh vzdelávania, ktorému chýbal vzdelávací subjekt, zakladajúci si na vysokej kvalifikácii lektorov. Zakladatelia spoločnosti Michal Dobšovič a Peter Hecht vykonávali svoju prax od roku 2002 ako lektori IT kurzov na báze živnosti asi pre všetky vzdelávacie spoločnosti na Slovensku, ale aj v Čechách.
Zámerom bolo pretaviť prax a dlhoročné skúsenosti do kurzov, ktoré sa budú realizovať iným spôsobom. Už pri zakladaní spoločnosti mali lektorskú prax stoviek hodín a jediný spoločný cieľ – robiť vzdelávanie inak. Lepšie! Zakladatelia spoločnosti sú aktívnymi lektormi dodnes, pretože ich filozofiou je neustály styk so zákazníkmi a na základe kontaktu so zákazníkmi neustále posúvanie hraníc vzdelávania a kurzov smerom vpred. Okrem lektorskej činnosti sa venujú manažmentu a vedeniu spoločnosti.
2008 – začiatky boli ťažké, ale začalo sa učiť
Na treťom poschodí
Začali sme na štvrtom poschodí s jednou učebňou a jednou malou kanceláriou. Prednášali sme denne, večerne a víkendovo a celý zisk sa investoval do rozširovania kapacít, pretože zákazníci začali masívne pribúdať. Pravidlo, ktoré bolo stanovené na začiatku – a tým je spokojnosť a kvalita kurzov, sa vyplatilo. Účastníci kurzov sa vracali, z jedného kurzu Excel sa stali tri, spoločnosti, ktoré sa vzdelávali v iných spoločnostiach sa tiež začali hlásiť o slovo. Pravidlo vracajúcich sa návštevníkov počítačových kurzov nenechalo na seba dlho čakať a už v roku 2009 sa spoločnosť musela sťahovať v rámci budovy, v ktorej sídlila, zo štvrtého na tretie poschodie, kde sme mohli rozširovať kapacity a počet učební narástol na 4. Pribudol sekretariát, manažér vzdelávania a prví lektori.
Nie je v ľudských silách prednášať 2 či 3 kurzy naraz v jednom dni a v tom prípade museli prísť na rad prví zamestananci. Manažér a referent vzdelávania a samozrejme lektori. Výber lektorov pripadol na Peťa, ktorý pozíciu personalistu zastáva dodnes vzhľadom na jeho bohaté pedagogické skúsenosti. Táto voľba pozície sa ukázala ako veľmi dobrá, kedže s výberom lektorov boli účastníci vždy spokojný. Bolo a aj je veľmi ťažké „vybrať“ špičkového lektora, ale pravidlo spokojnosti nepustilo. Lektor musí nie len dokonale prezentovať, ale musí vedieť zaujať a fantasticky ovládať prednášanú tematiku. Dodnes zamestnávame IBA lektorov z praxe, aby účastníkov kurzov vedeli na ich prax dokonale pripraviť.
Zamestnanci
Ďaľšie sťahovanie, veríme že posledné
Na piatom poschodí v našej budove sme ukončili svoju sťahovanie. Keď už sa pravidelne otvárali školenia a kurzy, museli sme kapacity neustále postupne rozširovať. Pribudli učebne, nové počítače, notebooky a v piatich učebniach sme začali realizovať otvorené kurzy nielen pre verejnosť, ale aj pre veľké spoločnosti, banky, médiá, telekomunikačných operátorov a stovky menších a stredných firiem. Dávame viac ako ostatní, viac ako len prednášku formou kurzu – priestor na vlastné otázky, príklady z praxe, a čo je najpodstatnejšie: lektorov minimálne so 4 ročnou praxou v obore a špičkovými pedagogickými schopnosťami.
Naša spoločnosť získala vďaka kvalifikovanému lektorskému zboru a množstvu interných odborníkov akreditáciu MŠ SR a na základe toho účastníkom môžeme ponúknuť kurzy s akreditovaným certifikátom. Máme akreditované jednotlivé kurzy a učebné obory, ktoré sa po čase overujú. Aj toto je nespochybniteľný dôvod kvality, ktorú sa prirodzene bez príplatku snažíme ponúkať. Niekomu ide o certifikát, iní sa učia nie „pre papier“. Každopádne sme mali maximálne jednu-dve reklamácie do roka, a to pri tisíckach odškolených účastníkov. Zle zvolená obtiažnosť kurzu, zle odhadnuté vstupné požiadavky zo strany účastníkov,… – s tým ale zápasíme občas dodnes, pretože nie je v našich možnostiach ovplyvniť preceňovanie sa účastníkov kurzov.
Stávka na kvalitu
Základom je inhouse – čo vieme, urobíme si sami
Nikdy sme si nič nenechávali robiť externe. Marketing – veď máme lektorov marketingu. Siete, servery a starostlivosť o počítače? Veď máme lektorov sietí a špecialistov v globále. Web stránka? Načo! Veď máme programátorov, ktorí učia web design. Grafika? Design, katalógy, plagáty, vizitky alebo iné tlačoviny ??? Nie! Všetko robia naši zamestnanci, ktorí učia. Držíme ich nie len pri teórii, ale aj v praxi. Úprimne? Jediné čo máme outsourcované a teda riešené externou formou je účtovník – aj to iba preto, že neučíme účtovníctvo 🙂
Už sa zdalo, že sme si našli miesto na trhu, pravidelných zákazníkov a stabilizovali ročný počet študentov niekde okolo 2 000. Konkurencia pribúdala, kopírovala naše produkty a nižšími cenami sa snažila zaujať nových zákazníkov. Nesnažili sme sa súperiť a zlacňovať naše služby, pretože ak chceme udržať kvalitu vzdelávania, musíme dodržiavať úroveň, ktorá bola vopred nastavená. Nemáme tisíce fanúšikov na Facebooku, aj keby ich kúpa bola pre nás otázka pár týždňov a následné prezentovanie „sily“ by bola zaujímavým PR. Nie sme študentská organizácia, ktorá denne komunikuje cez sociálne siete. Ani nebudeme. Sústredili sme sa na vzdelávanie, a to nám aj zostalo. Naše kurzy sú tvorené odborníkmi, tvoria sa dlho a dlho sa vyvíjajú až do podoby, ktorú zákazník za 1, 2, či 3 dni následne absolvuje. Klient vidí „pár“ hodín kurzu, avšak za každým kurzom sa skrýva množstvo hodín mítingov, spoločných diskusií, tisíce strán prečítaných manuálov, a to nerátame samotnú prípravu lektora. Toto zohľadňujeme do ceny kurzu a preto sme sa rozhodli neprispôsobovať sa trhu, nepodliezať ceny iných, ale ísť svojou cestou. Toto sa ukázalo ako výborný krok a rok 2015 priniesol zdvojnásobenie zákazníkov a študentov. A hlavne – spokojných.
2015
Zvyšovanie kapacít
Začiatkom roka 2016 sme naše študijné oddelenie rozšírili a o chod školiaceho strediska sa začali starať 3 pracovníčky, zriadili sme call centrum, pretože cez bežné pevné linky alebo mobilné telefónne čísla nie je jeden človek schopný vybaviť naraz viac ako jedného zákazníka. Snažíme sa o maximálny servis, zákazníci si u nás môžu bezplatne zopakovať kurz. Denne spracúvame desiatky žiadostí nielen pre vzdelávanie v našich priestoroch – vzdelávame aj v priestoroch zákazníkov. To všetko si vyžaduje našu maximálnu dostupnosť. Sme zákazníkom k dispozícii od 8:00 hod. do 20:00 hod., a to každý deň okrem štátnych sviatkov. Okrem iného sme zriadili aj ďalšie počítačové učebne. Aktuálne máme kapacitu v jeden deň dennou aj večernou formou preškoliť spolu až 180 účastníkov kurzov. Spoločnosť zamestnáva desiatky ľudí, zasadaciu miestnosť, individuálnu učebňu pre dvoch ľudí, 2 kancelárie pre lektorov, kancelárie pre vedenie spoločnosti, informačnú kanceláriu a po Slovensku vyše 50 externých lektorov pripravených prednášať vo firmách a v niektorých mestách aj prenajaté školiace priestory, kde sú pripravené notebooky.
Oslavujeme 10 rokov našej spoločnosti. Kvalita zamestnancov, ktorými sme sa už od začiatku začali obklopovať, je famózna. Výber lektorov či pracovníkov do kancelárie nám zaberá asi najviac času a to len preto, že sme nároční tak na lektorov ako na seba. A to od založenia firmy až dodnes, v tom je naša jedinečnosť. Veľká vďaka patrí hlavne lektorom, pretože bez nich by sme takýto úspech nedosiahli. Dnes pre nás pracujú desiatky ľudí, sme fantastický tím a sme nesmierne hrdí na každého člena nášho tímu. Nebojíme sa okamžite zasiahnuť už po malom zaváhaní lektora, pretože u nás sa pohrávanie s kvalitou netoleruje.
Radi by sme tento náš desiaty rok medzi vami ozvláštnili a pri príležitosti narodenín spravili a vydali niečo výnimočné, pamätné. Ako hrdá slovenská firma sme sa rozhodli spojiť naše výročie s Tatrami – slovenskou krásou, ktorú hrdo navštevujeme. Vydali sme pamätný kalendár, ktorý rozdávame zákazníkom. Skromne si tiež prajeme naďalej veľa návštevníkov nášho školiaceho strediska. Kým Tatry v každom z nás zanechávajú krásne spomienky, my sa snažíme v každom klientovi zanechávať vedomosti. Spoločne si prajeme, aby to tak aj naďalej zostalo. Kalendár si môžete pozrieť tu.
2018
2020
Rok 2019 bol najlepší v našej histórii. Vyprodukovali sme vyše 6500 osobokurzov a za celý rok sme mali reklamácii toľko, že by sa dali spočítať na prstoch jednej ruky. Skvelý rok vystriedal nový rok 2020 a ten sa skvele rozbehol. Mali sme pocit, že nás ani našich zákazníkov za vzdelávaním nič nezastaví. Až na jednu vec. Koronu.
Nervózne sledujúc už od januára situáciu v Číne, neskôr i v Európe, sme všetci vedeli, že bude zle. Len sme nevedeli kedy. Od začiatku marca sme nastavili vo firme prísne hygienické opatrenia a merali ľuďom teploty pred kurzami aj napriek občasnému neporozumeniu. Malé zakašľanie účastníka v učebni počas kurzu sme riešili okamžitým „odprevadením“ za dvere učebne. Boli sme ako na ihlách a napätá situácia by sa dala krájať. Téma koronavírusu bola číslo jedna na chodbách, v učebniach, aj v našich kanceláriách.
živé online kurzy
Nedalo sa čakať so založenými rukami a keďže naši lektori sú aj odborníci s praktickými skúsenosťami, pustili sme sa opäť do práce. Jeden míting, hlavy dokopy a padlo rozhodnutie. Rozhodli sme sa robiť online kurzy. Zostalo nám „len“ vymyslieť ako, pretože sme si stanovili cieľ a heslo – “keď to celé skonči, nesmieme sa hanbiť”. Rozhodli sme sa robiť online živé kurzy.
Kvôli efektívnosti sme si podelili úlohy medzi špecializované skupiny. A tak sme mali systém za pár dní vymyslený, hotový, a tiež súvisiacu zmenu webstránky, termínov, ponuku kurzov pre online kurzy, grafiku, technické riešenie, taktiež elektronické materiály, preškolenie zamestnancov, súvisiace videohovory, virtuálnu učebňu ako aj texty a reklamy a marketing … proste na úspešný štart bolo všetko pripravené. Zvládli sme to rýchlo, profesionálne a hlavne sami. Tak ako pred dvanástimi rokmi, aj tento raz. Za týždeň od rozhodnutia sme realizovali náš prvý živý online kurz.
Chceme poskytovať kvalitné vzdelávanie a to sa nám podľa všetkého aj darí. Prvé recenzie a hodnotenia sú skvelé a tak zvažujeme, že keď sa o pár týždňov, či mesiacov znova otvoria naše učebne, budeme ponúkať popri bežných kurzoch naďalej aj naše online živé kurzy. Prinesieme výuku rovnakého štandardu a kvality priamo do vašej obývačky či kancelárie.
Aby sme nevypadli z praxe, naši lektori spravujú web stránku, sami si tvoríme a programujeme interné systémy, máme vlastné webhostingové servery (napr. www.nakurze.sk) v Bratislave a v Prahe, naši grafici vyrábajú propagačné materiály a lektori marketingu sami vedú naše kampane v médiách alebo na internete. Spoločnosť disponuje stovkami počítačov, firemnými autami a aktívne pre ňu pracuje spolu asi 50 ľudí. Dva-trikrát do roka pre zamestnancov realizujeme víkendové relaxačné teambuildingy, aby boli v tej najlepšej kondícii a psychickej pohode, keď vás budú učiť niečo nové na kurze. Podporujeme zaujímavé projekty, sponzorujeme a chodíme po výstavách a veľtrhoch v rámci SR, ale hlavne – kvalitne vzdelávame. Presne tak, ako sa to začalo pred rokmi.
V roku 2024 sme sa už štvrtýkrát presťahovali – tentoraz späť tam, kde sme začínali, na štvrté poschodie. Teraz tu nájdete všetky naše počítačové učebne, kancelárie a priestory pre lektorov a zamestnancov. Vďaka tomuto kroku sme mohli opäť navýšiť kapacitu učební a zmodernizovať techniku, vybavenie, stoly a stoličky. Na účastníkov tak čakajú nielen nové učebne, ale aj priestrannejšie spoločné priestory a množstvo oddychových zón, kde si môžu počas prestávok oddýchnuť a načerpať energiu. Po rokoch sme sa opäť posunuli vpred, aby sme poskytovali nielen špičkové kurzy, ale aj príjemné prostredie, kde sa naši účastníci cítia dobre.