Ako vytvoriť mojej firme „špendlík“ v Google mapách?
Ak sa vaša firma v Google mapách ešte vôbec nezobrazuje, jednoducho si na úvodnej stránke Moja firma na Googli vytvorte nový firemný profil. Prihláste sa pomocou Google účtu, ktorý používate aj na prihlásenie v iných nástrojoch Google – napríklad Google Ads. Ak Google účet ešte nemáte, podľa inštrukcií, ktoré sa vám ukážu, jednoducho vytvoríte nový. Na správu vašej firmy v nástrojoch od Google môžete použiť aj váš firemný e-mail (teda namiesto meno@gmail.com použijete e-mail s doménou vašej firmy) – pri vytváraní nového účtu kliknite na „Vytvoriť účet pre správu firmy“ a v políčku e-mail vyberte možnosť „Použiť namiesto toho moju aktuálnu e‑mailovú adresu“.
Postupujte podľa inštrukcií sprievodcu na obrazovke.
Prvý krok bude zadanie názvu vašej firmy. V tomto kroku Google zároveň skontroluje, či už náhodou profil s takým názvom neexistuje, aby sa predišlo zbytočnému vytváraniu nového profilu. Takže ak sa pri zadávaní názvu objaví vaša firma (aj keď ste jej zatiaľ profil nevytvárali), vyberte ju a nárokujte si jej vlastníctvo.
V druhom kroku vyberte kategóriu podnikania a pridajte adresu, na ktorej vás môžu ľudia navštíviť. Na tejto adrese sa v Google mape ukáže vaša značka s profilom. Ak neposkytujete služby na konkrétnej adrese, vyberte namiesto toho obsluhované oblasti (zadaním mesta, regiónu, alebo poštového smerovacieho čísla), ktoré svojou službou pokrývate.
Pokračujte zadaním kontaktných údajov (web, telefónne číslo), ktoré sa budú zobrazovať vo vašom profile. V ďalšom kroku vás sprievodca vyzve overiť vlastníctvo tejto firmy. Zadajte adresu, na ktorú vám doručí overovací kód.
Po splnení týchto krokov budete mať prístup do správy vášho firemného profilu. Úplne spravovať ho však budete môcť až po jeho overení. Dovtedy si môžete pripraviť profil firmy, aktualizovať všetky informácie a nahrať fotky – zverejnia sa po overení vlastníctva.