Facebook raketa doletela neúspešne do cieľa. Ale pre nich, nie pre vás.

článok na blog uverejnený: 4. marca 2018

Nie je to tak dávno, čo nám a veľmi podobným krajinám ako Kambodža, Srí Lanka, Srbsko, Bolívia a Guatemala Facebook zaviedol raketu. Pomenoval ju Prieskumník a potichu do nej poskrýval to, na čo sme sa všetci aspoň priemerne inteligentní používatelia Facebooku denne tešili. Skryl nám do makety rakety informácie z „nalajkovaných“ stránok a firiem. Priatelia išli doľava – informácie doprava. Dovolím si tvrdiť, že dodnes to státisíce ľudí ani len nepostrehlo. Pravdou však je, že dosahy príspevkov na firemných stránkach klesli minimálne o tretinu, niektorým firmám aj o polovicu a nezmyselným alebo zle vedeným firemným stránkam na FB „padli“ až na nulu. Tomu je – zdá sa – koniec. Chvalabohu!

A dolítaus Batmane

Poznáte ten (suchý) vtip? Ide mníška na bicykli po Záhorí a za ňou veje závoj a celé rúcho. Uvidí to Záhoráčka, čo práve okopáva záhradu, okamžite preskočí plot a rýľom udrie mníšku po chrbte. Mníška zostane ležať nehybne na zemi a Záhoráčka hovorí: – Ná, už dolítaus, Batmane!
To bolo prvé, čo mi napadlo, keď sa začali objavovať správy o tom, že Facebook mení svoje rozhodnutie z októbra 2017. Vtedy presunul všetky príspevky médií, značiek, celebrít, politikov, hotelov, služieb a vôbec všetkých firemných stránok do samostatnej sekcie a nazval ju Prieskumník, alebo ak chcete – Explore Feed. Tak a mali sme už vlastne 2 stránky. Newsfeed – tam ľuďom ostali len príspevky ich priateľov a platená inzercia a Explore Feed.

Išlo iba o test, aspoň tak to povedal Mark…

Ľudia museli spraviť 2 kliky. Prvým si otvoriť Facebook a druhým sa prekliknúť na raketku. A to bol zjavne kameň úrazu. Toto nevyšlo. Ľudia nechceli / nevedeli /nemali čas chodiť do prieskumníka. Tušil som už vopred, že to takto dopadne. Nielen ja. Stovky marketérov sa vyjadrovalo v duchu „toto nedopadne dobre“. Na posledných kurzoch som učil s dôrazom a s ohľadom na Prieskumníka. Kontroverzné testovanie (inak sa tomu nedá povedať) najväčšej sociálnej siete na svete sa teda, chvalabohu, blíži ku koncu.

John Hegeman, manažér oddelenia Facebooku, kde majú na starosti takzvaný Newsfeed  sa vyjadril takto: „Ľudia nechcú samostatné feedy. V prieskumoch prezradili, že boli menej spokojní s príspevkami, ktoré videli, a že dva samostatné feedy im v skutočnosti nepomohli byť v lepšom kontakte s kamošmi či rodinou…“ 

Hurá, opäť do boja po starom!

Zmeny by vraj mali nastať niekedy počas nadchádzajúcich dní/týždňov a ja už teraz viem, ako budem našich zákazníkov pripravovať na komunikáciu na sociálnych sieťach.
Áno, teším sa na vás zasa bez Prieskumníka na našich kurzoch Facebook marketing!

Aktualizované: prieskumník sa dnes 6.3.2018 sám od seba stratil nie len zo stránok FB ale aj z aplikácie

autorom článku je: Peťo Hecht
Peťo je lektorom od vzniku našej spoločnosti, so špecializáciou na online marketing, reklamu, tvorbu webových stránok, WordPress, grafiku a AI - umelú inteligenciu. S viac ako 20-ročnými skúsenosťami a viac než 100 odprednášanými hodinami mesačne patrí medzi našich najskúsenejších lektorov. Ako marketingový riaditeľ a vedúci marketingového a personálneho oddelenia je zodpovedný za vizuálnu podobu našich webových stránok. Naša webová stránka je jeho dielom, ktoré dokonale odráža jeho odborné znalosti – od každého slova, cez obrázky, až po farebné schémy. Okrem toho Peťo navrhuje, programuje, kreslí a poskytuje konzultácie v oblasti online marketingu aj pre ďalšie spoločnosti. Na svojich kurzoch ochotne zdieľa praktické skúsenosti a know-how. Prednášal tiež vybrané marketingové témy na Fakulte manažmentu Univerzity Komenského.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
facebook, FB, fb marketing, internet marketing, Internet marketing a reklama, marketing, reklama na internete


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave