Branding, logo design
Jednoznačným príkladom je logotvorba. Bez vektorového grafického programu to celkom dobre nepôjde. Veľmi často svojich klientov žiadam, aby mi poslali logo v krivkách, resp. vo vektorovom formáte. A nemenej často som svedkom, že klient netuší, o čom hovorím.
Z môjho „grafického pera“ vzišlo už zopár log. Nikdy mi akosi ani nenapadlo tvoriť ich vo Photoshope. Logo vo finále potrebuje krivky, aby bolo použiteľné v akomkoľvek rozmere. A to bez straty kvality. Logo v krivkách môžete zväčšovať, alebo zmenšovať koľkokrát chcete, donekonečna, vždy bude rovnako ostré. Ak dostanete od klienta súbor vo formáte .pdf, .ai, .cdr alebo .eps, je veľká pravdepodobnosť, že bude v krivkách. Aj keď, stalo sa mi, že v pdf-ku sa skrýval obrázok, preto píšem, že je to vysoko pravdepodobné, nie na 100 % isté. ?
Bitmapové formáty – uložené ako .jpg alebo .png – sa pri transformácii znehodnocujú. Sú zložené z obrazových bodov, pixelov, nie vektorov. Majú vlastnosti ako bežný obrázok. Rozdiel medzi výstupom a zdrojovým obrázkom počítač dopočítava – v prípade menšieho zdroja generuje nové „približné“ pixely, v prípade väčšieho obrázka pixely vypúšťa. Keď ho zväčšíte, jeho hrany sa stávajú neostré, rozmazané.
Takto vyzerá rozdiel – vyššie je vektor, nižšie raster: