Čo Google Analytics nepovie?
Analyzovať môžete iba svoje webstránky, resp. tie, ku ktorým máte prístup. V prípade analyzovania iných stránok si musíte od správcu účtu vyžiadať prístup do Analytics-ov prepojených so stránkami, ktoré vás zaujímajú. Čiže nemôžete sa len tak rozhodnúť, že budete analyzovať konkurenciu. To by bolo príliš jednoduché, však?
Tiež z Google Analytics nezistíte konkrétne informácie o osobe, ktorá stránky navštívila, ktorá u vás nakúpila, ani žiadne citlivé informácie. Údaje o návštevníkoch vidíte anonymizované, zoskupené podľa rôznych faktorov, podľa toho, čo práve skúmate.
S predchádzajúcim bodom a s ochranou citlivých informácii súvisí aj to, že nevidíte ani úplne všetky kľúčové slová, vďaka ktorým vás návštevníci na Googli našli. Väčšina hľadaných kľúčových slov bude v Google Analytics združená pod všeobecným heslom „(not provided)“. To ma nepotešilo.
Google úplne ignoruje návštevníkov, používateľov, ktorí nepovolili ukladanie cookies vo svojom prehliadači. Nie sú jednoducho do štatistiky, ktorú vidíte, zahrnutí. Tie často otravné vyskakovacie okienka sú potrebné podľa legislatívy práve na to, aby správca stránky mal od návštevníka povolené analyzovať jeho správanie na svojom webe. Ak to návštevník nedovolí, pre Google a výsledky v Analytics tento návštevník neexistuje.
Samozrejme, v analýze nevidíte ani informácie o tom, kto navštevuje váš kamenný obchod, ale tak to hádam ani netreba spomínať. 🙂