A čo sme sa dnes naučili?
Lektor Peter Hecht:
„Píšte pre ľudí, aby ste ich utvrdili v tom, že sa správne rozhodli.“
„Nepíšte o tom, v čom sa nevyznáte.“
Zásadná informácia bola, že dobrý copywriting vyžaduje slušnú znalosť produktu (služby), na ktorý píšeme reklamu. Nestačí si ho pozrieť na obrázku, napr. kosačku a začať o nej písať, že má štyri kolesá, červený kryt motora a čiernu robustnú rúčku. Musíme si ju odbaliť, pokosiť kus trávnika, ohmatať, ovoňať, jednoducho… zažiť si ju na vlastnej koži. Prečo? Aby naše texty boli uveriteľné. Aby dýchali autenticitou.
Ďalej sme sa naučili, že predtým, ako vypustíme nejaký text do sveta (cez Facebook, inzerát, banner, PR článok, web…), musíme si poriadne spraviť domácu úlohu. Čiže prípravu. Peter povedal, že to nie je len tak, sadnúť si a niečo napísať. Potrebujeme si preštudovať náš produkt, konkurenčné produkty, zistiť kto je cieľová skupina a aké sú jej črty, no a samozrejme, musíme vedieť, aký formát ideme písať.