Copywriting na mieru – Dokonalé texty na web

článok na blog uverejnený: 25. júla 2017

Dá sa naučiť písať dokonalé texty na web, PR články, PPC kampane, bannery, atď? V tejto sfére sa neoplatí veľmi machrovať koľko esejí a slohov ste napísali na hodine slovenčiny, pri copywritingu sa treba zamerať na niečo iné!

 

Kurz: Copywriting I. 
dokonalé texty na webstránke a v reklame

Lektor: Peter Hecht

 

Ako (ne)písať texty na web?

Predstavte si, že ste si práve otvorili eshop. Máte nafotené pekné obrázky a teraz prichádza časť, kedy potrebujete vyprodukovať zmysluplné texty na web. Ako to čo najrýchlejšie urobiť? Dám si do Googlu “texty na web”, “texty na mieru” alebo ich poprípade skopírujem z inej stránky a vybavené. Ďakujem pekne, v tomto momente to rovno môžete zabaliť a zatvoriť biznis. Takýmto štýlom by ste predávali možno jedine ak by ste predávali zázračný elixír mladosti.

 

Po tomto jednodňovom úvode do copywritingu (aj keď úvod asi nie je veľmi namieste, keďže už po tomto dni sa naučíte presnú techniku ako písať dobré texty) som pochopila, že vždy je najlepšie, ak si texty píšete sami. Predsa kto iný pozná vaše produkty alebo služby lepšie ako vy sami? Písať vie predsa každý a ak sa niekto vyhovára, že nevie dobre gramatiku – tak tú vám hádam vie skontrolovať vaša suseda Vierka z 3. poschodia.

Kurz copywrighting

Môže byť zo mňa dobrý copywriter?

Samozrejme! Stačí si len uvedomiť, pre koho chcem písať. Texty na weby, PR články, PPC kampane atď. nepíšem pre seba, ale pre cieľovú skupinu – pre našich zákazníkov. Musím teda vedieť, akí sú to ľudia a čo chcú. Keď si viem toto zadefinovať alebo pracujem vo firme, kde musím písať texty, akiste poznám aj odpoveď na túto otázku. Toto je prvý krok, čo ďalej?

 

Aké majú byť dobré texty?

Prečo si napríklad vy prečítate nejaký článok, prečítate texty na webe alebo si prečítate text PPC reklamy? Dobré texty majú vždy spoločné tieto znaky:

  • Zaujímavé: keď vidíte stránku nahromadenú haldou textu, okamžite odchádzate, v dnešnej dobe chcú ľudia z webu rýchle a prehľadné informácie.
  • Kreatívne: tento bod ide ruka v ruke s predošlým, keď sú vaše texty kreatívne a ponúkajú ľuďom iný pohľad, určite budú čítať ďalej.
  • Nové: písať dookola to isté tiež nikoho nebaví… hocičo, čo predávate, sa dá vždy opísať aj inovatívne a inak ako vaša konkurencia. Ak predávate napr. pneumatiky na autá a budete písať len o zaužívaných parametroch a neponúknete zákazníkom nič nové, nemôžete očakávať obrovské predaje. Môžete napríklad písať na firemnom blogu články o výhodách a nevýhodách celoročných vs. letných/zimných pneumatík, čo robiť aby „gumy“ vydržali čo najdlhšie, čo robiť s klincom v pneumatike atď. – takýchto nápadov si môžete vymyslieť milión.
  • Prečo: tento bod je asi najdôležitejší, texty by mali hovoriť, prečo by si produkt mali ľudia kúpiť práve od vás. Toto sa týka nielen popisu produktu, ale aj celého webu a následnej reklamy na internete.

Je rozdiel medzi textom na web a textom na PPC reklamu?

Na tomto kurze nám lektor Peťo na začiatku podrobne vysvetlil akým systémom napísať dokonalé texty a čoho sa treba držať. Následne sme si postupne prešli každý druh textu. Napríklad text na web alebo článok bude oveľa obsiahlejší ako krátka PPC reklama. Počas dňa sme toho stihli naozaj veľa a pre každý druh textu sme si ukázali praktické ukážky, ako by to malo, ale aj nemalo vyzerať. Týmto spôsobom najlepšie uvidíte, čomu sa treba vyhnúť a naopak – aké sú triky na pútavé texty.

 

Môže byť copywriter každý?

Mimochodom – mňa osobne vždy veľmi zaujíma skupina ľudí, ktorí sú so mnou na kurze. V tento deň sa tu zišla skupina z rôznych odvetví, mali sme tam človeka zo sféry realít, terapie psov, fit tyčinky, luxusné sedačky na mieru a pani, ktorá robila sálovú akrobatiku na bicykli. Do toho dňa som ani len netušila, čo všetko sa dá robiť s bicyklom, takže sa dozviete častokrát od ľudí, koľko zaujímavých profesií existuje.

 

Zodpovedne môžem povedať, že každý jeden dokázal po kurze napísať perfektný text na každú kategóriu – či už PR článok alebo bannerovú reklamu. Kurz je podľa mňa vhodný pre každého, kto má snahu písať super texty. Techniku sa naučíte a ďalej to už bude len na vás a častej praxi.
Tú sme si všetci vyskúšali nasledujúci deň na praktickom kurze, o ktorom vám napíšem nabudúce. Či už máte svoj vlastný biznis alebo ste zamestnaný, copywriting sa vám určite zíde v každej sfére, pretože na dobré texty neexistujú výnimky – všetky sú písané pre ľudí, ktorí sú vaši potencionálni zákazníci.

Záverečné zhrnutie:

+ dynamický kurz bez zbytočných obkecov

+ praktické príklady dobrých textov

+ reálne ukážky ako to nerobiť

+ tipy z praxe

+ kurz ideálny pre začiatočníkov

– nemám čo vytknúť

autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
copywriting, internet marketing, Internet marketing a reklama, reklama na internete


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave