Prečo web-stránky potrebujú favicon
V skutočnosti prežijú i bez neho. Avšak – favicon je na internete nielen súčasťou budovania povedomia o značke. Významne pomáha tomu, aby boli vaše stránky ľahko identifikovateľné v prehliadačoch a aplikáciách. Pár písmen na začiatku karty o tom, ktorá stránka je na karte otvorená, totiž veľa nepovie. Zato favicon, ktorý sa usmieva na návštevníka aj z obrazoviek mobilov, povie oooveľa viac. Hoci v algoritmoch SEO nemá svoje priame významné miesto, pomáha návštevnosti stránok. A tá sa do SEO algoritmov počíta. Ak je favicon vizuálne dobre navrhnutý a technicky správne zrealizovaný, pomáha identifikácii a tak nepriamo aj SEO-u prakticky na akomkoľvek zariadení.
Favikony sú vlastne špeciálne miniatúrne logá reprezentujúce značky v digitálnom svete mimo vlastných webových stránok (tam to býva logo). Ak je vlastné logo jednoduché, môže byť favicon len zmenšeninou loga (napr. IT Learning, OTP Banka, Škoda, VW, PayPal, Hewlett-Packard atď.). Častejšie však býva vytvorený z jedného či dvoch písmen názvu firmy (napr. Amazon, Alza, dolu v prehľade Nu’Clinic), alebo grafickou značkou korešpondujúcou s činnosťou subjektu (dolu v prehľade napr. FS Úsmev, Aha). Bývajú tiež súčasťou dizajnového manuálu subjektov, pretože v rámci marketingových aktivít umožňujú značkám udržiavať vizuálnu prítomnosť v digitálnom svete.
Nemať svoju obľúbenú ikonu, ktorá reprezentuje značku na internete, stojí firmu viac než jedného strateného zákazníka…
Pozrime sa na niekoľko príkladov – zobrazený stav je k februáru 2021. Vývojári v procese zdokonaľovania prehliadačov i vyhľadávačov s faviconmi experimentujú, ich umiestnenie a zvýraznenie sa môže v čase meniť.