Skôr než vytvoríte reklamu na Facebooku, položte si otázku: Čo má byť cieľom mojej reklamy? Úprimne na ňu odpovedzte, pretože…
V procese tvorby kampane na Facebooku narazíte na rôzne nasledujúce možnosti. Poďme si o nich niečo povedať.
Je ich 11. Zoznámte sa so všetkými a uľahčíte si tak vstup do sveta reklamy na Facebooku…
Povedomie o značke
Tento cieľ si vyberte, ak chcete vzbudiť väčší záujem verejnosti o váš produkt alebo službu. Ak na trh uvádzate nový produkt alebo rozširujete svoje portfólio služieb. Alebo otvárate novú predajňu a chcete o tom informovať ľudí. Už máte kamenný obchod a vytvorili ste e-shop? Účel zvýšenie povedomia o značke je určený práve pre vaše zámery.
Povedomie o značke vám poskytne metriku Odhadovaný nárast vybavenia si reklamy. Uvádza, u koľkých ľudí predpokladáme, že by si reklamu mohli zapamätať aj o dva dni, ak by sme sa ich na ňu opýtali.
Dosah
Ak chcete maximalizovať počet ľudí, ktorí majú vidieť vašu reklamu a tiež to, ako často ju uvidia, za svoj cieľ si zvoľte Dosah reklamy. Facebook zobrazí vašu reklamu čo najväčšiemu počtu ľudí vrámci výberu cieľového publika a zvoleného rozpočtu. Tento cieľ reklamy zároveň umožňuje vybrať si, či chcete po dobu trvania kampane maximalizovať dosah alebo maximalizovať zobrazenie reklamy.
Dosah znamená počet ľudí, ktorí aspoň raz uvidia vašu reklamu. Zobrazenie môže zahŕňať viac videní rovnakými ľuďmi.
Môžete nastaviť aj početnosť zobrazenia, t.j. koľkokrát sa vaša reklama zobrazí jednému človeku vrátane toho, koľko dní má prejsť medzi jednotlivými zobrazeniami.
Príklad? Povedzme, že máte reštauráciu, ktorá v istý čas zíva prázdnotou a propagáciou chcete prilákať zákazníkov. Svoje promo tak môžete zobraziť čo najväčšiemu množstvu ľudí vo vašom regióne. Cielite reklamu na lokalitu a oslovujete ľudí v určitom okruhu vášho miesta podnikania. V nástroji kontrola početnosti môžete nastaviť, aby sa vaša reklama ľuďom zobrazovala častejšie a dovtedy, kým bude platiť vaša ponuka.
Nástroj Dosah umožňuje merať, koľkým ľuďom sa vaša reklama v priebehu trvania reklamnej kampane zobrazila. Nemusia na ňu kliknúť. Je však podstatné, že ju uvidia. A je dôležité, ako zaujme. Potom je väčšia pravdepodobnosť, že s vami začnú komunikovať, alebo sa o vás a vašu ponuku zaujímať.
Zvýšenie návštevnosti
Už z názvu vyplýva, čo zadaním tohto cieľa sledujeme. Facebook ho navrhol tak, aby ľudí nalákal na váš web alebo do vašej aplikácie. Umožní vám totiž vybrať si, kde chcete zvýšiť návštevnosť a podľa toho budú ľudia ďalej presmerovaní.
Ak budete chcieť odkomunikovať isté posolstvo iba ľuďom, ktorí si už vašu aplikáciu v minulosti nainštalovali, umožní vám cieliť vašu reklamu iba na nich.
Prejavený záujem
Výberom tohto cieľa môžete spôsobiť, že vaša reklama sa zobrazí väčšiemu počtu ľudí a zareagujú na ňu. Facebook vyberie tých správnych ľudí, ktorým sa zobrazí váš príspevok. Optimalizuje doručenie reklám. Pomôže vašim príspevkom získať maximum označenia Páči sa mi, maximum zdieľaní a maximum komentárov za najnižšiu cenu.
Inštalácia aplikácie
Tento cieľ je veľmi jednoduchý na pochopenie. Jeho výberom Facebook následne nasmeruje ľudí do obchodu s aplikáciami, kde si ju ľudia vedia stiahnuť a následne s ňou pracovať.
Zhliadnutie videa
Opäť jasné naznačenie cieľa. Propagujte vaše videá, exkluzívne zábery zo zákulisia, príbehy zákazníkov, predstavenia produktov, donútite väčší počet ľudí, aby si pozreli vaše video.
Generovanie potenciálnych zákazníkov
Reklamy pre potenciálnych zákazníkov okrem toho, že vám pomôžu nájsť nových zákazníkov, umožňujú zbierať o nich údaje, napr. e-mailové adresy, telefónne čísla,.. Okrem toho sa ich môžete pýtať na čokoľvek, čo vás zaujíma.
Vďaka Facebook reklamám pre potenciálnych zákazníkov môžete plniť svoje obchodné a marketingové ciele, ak vám ide o:
- Nájsť pre firmu nových zákazníkov
- Zistiť viac informácii záujmoch ľudí
- Presvedčiť ľudí, aby sa zaregistrovali k odberu newslettra alebo inej vašej služby
- Presvedčiť ľudí, aby si stiahli nejaký váš návod, manuál, prospekt, ponuku
Správy
Motivujte ľudí, aby s vami komunikovali pomocou Messengera. Umožníte im dokončiť objednávku, odpovedať na ich otázky, alebo navrhnúť iný spôsob podpory.
Konverzie
Konverzia je termín, ktorý sa často používa v internetovom marketingu. Je to vlastne očakávaná akcia od návštevníka v závislosti od nášho cieľa. Je to aktivita, ktorú chceme, aby návštevník vykonal. Cieľom môže byť napríklad dokončenie nákupu. Cieľom môže byť stiahnutie pdf súboru. Cieľom môže byť zadanie e-mailovej adresy.
Prostredníctvom Facebook reklamy môžete primäť ľudí, aby na vašej stránke, alebo v aplikácii, alebo prostredníctvom Messengera vykonali pre vás hodnotnú akciu. A Facebook vám ich pomôže sledovať a merať.
Predaje z katalógov
Chcete vytvárať reklamy, ktoré automaticky generujú vaše produkty? Nech sa páči, vašim cieľom je Predaj z katalógov. Vytvorte katalóg produktov a vyberte produkty, ktoré chcete propagovať. Zobrazujte svoje produkty ľuďom, ktorí:
- Vaše produkty už za vybrané obdobie videli, prezerali si ich
- Vaše produkty za vybrané obdobie vložili do košíka, ale nedokončili nákup
- Kúpili si vaše produkty z inej sady, tzv. krížový predaj
- Alebo nastavte vlastné kombinácie.
Návštevnosť obchodu
Ak máte viac kamenných predajní, viac pobočiek, využite tento cieľ k zvýšeniu ich návštevnosti a podpore ich produktov. Vďaka cieľu Návštevnosť obchodu môžete svoju reklamu prispôsobiť pomocou informácií o každej zo svojich prevádzok a doručovať reklamu ľuďom len v jej okolí, resp. vrámci vzdialenosti, ktorú si sami nastavíte. Môžete tiež použiť tzv. CTA tlačidlá (call to action) vyzývajúce k nejakej akcii, napríklad Zobraziť trasu alebo Zavolať. Umožníte svojim zákazníkom, aby vás mohli kontaktovať, alebo navštívili váš najbližší obchod.
Pomocou tohto nástroja môžete vytvárať reklamy s lokalizovaným obsahom pre všetky svoje prevádzky, alebo len pre niektoré.