Vágne vyjadrovanie rúca emóciu v texte
Či už pozitívna alebo negatívna, emócia predáva. Copywriterovou úlohou je v čitateľovi niečo prebudiť – smútok, že mu v živote niečo chýba, nádej, že to vďaka prezentovanej službe či produktu získa, príjemný pocit pri predstave, aký bude jeho život super, keď bude produkt či službu používať,…
A viete, čo túto emóciu podčiarkne? Ak budete konkrétni. Nesľubujte čitateľovi úspech, ak absolvuje váš kurz mäkkých zručností. Úspech je prázdne slovo, ktoré môže znamenať čokoľvek (čiže v konečnom dôsledku neznamená nič). Sľúbte mu radšej lepšiu prácu, vyšší plat alebo pozitívne vzťahy s kolegami. Jednoducho, vďaka lepším “soft skills” ho budú všetci milovať a on sa bude znova tešiť do práce.
Cítite, aká super emócia sála z dvoch viet s uvedenými konkrétnymi benefitmi? Čitateľ ju pocíti tiež a zatúži spraviť niečo preto, aby ju cítil stále.
Na druhej strane, ak chcete kurz prezentovať cez riešenie problémov zákazníka, nestačí sa ho len spýtať, či je v živote nespokojný a neúspešný. Postláčajte radšej konkrétne gombíky príčin, ktoré môžu bolieť: nedorozumenia na pracovisku, plat, z ktorého ledva zaplatí účty, ťažké vstávanie z postele pri predstave, že zas strávi deň s kolegami, ktorým na ňom nezáleží a nemá si s nimi čo povedať.
To je nálož, čo? Takéto negativistické texty používajte veľmi opatrne. Jasné, že fungujú, to je bez debaty. No nechcete, aby si ľudia vašu značku spájali s pesimizmom.
A pozor, aby ste neskĺzli do manipulácie. Dá sa to pomerne ľahko. Robíme predsa etický marketing, či nie?