Priatelia sú základ
Rodinu si nevyberáš, priateľov áno. Na Facebooku to platí dvojnásobne.
Na kurze som sa dozvedela, že nie je priateľ ako priateľ. Získať priateľov na Facebooku sa dá pomerne jednoducho: môžeš ich zaujať, môžeš ich pozvať, dokonca i kúpiť. Pre mnohé firmy sa zmyslom existencie a najväčším cieľom na Facebooku stalo mať čo najväčší počet fanúšikov – symbol vysokej kredibility. Mnohí v honbe za kvantitou neváhajú a kupujú dušičky do hrnčekov. Lektor nám ukázal, ako ľahko a za málo peňazí môžeme mať zo dňa na deň tisícky nových fanúšikov. Ak nám záleží iba na tom.
Mať relevantných skutočných fanúšikov však prinesie zverejňovaný obsah.
Content je kráľ
Obsah je kráľ. Preto najprv otázka. Kvôli čomu ľudia chodia na Facebook? Túto otázku nám dal lektor a celkom sme sa zapotili.
Spoločnými silami sme zostavili nakoniec nasledovný zoznam:
- Ľudia chodia na Facebook vtedy, keď sa nudia
- Aj zábava je to, čo nás ťahá na Facebook
- Aj informácie hľadáme na Facebooku
- A chodíme sem aj preto, lebo sa tu sústreďujú naši priatelia
Lektor nás chcel správne nasmerovať, a len tak pre nič za nič nám túto otázku nedal. Je dôležité vedieť a uvedomovať si, kvôli čomu na Facebook chodia ľudia!
„Keď chceš dať psovi jesť, musíš vedieť, čo má rád.“ (lektor Peter Hecht)
A keď už poznáme svoju cieľovú skupinu, prečo chodí na FB, vieme pripraviť aj zaujímavý obsah.
Naučili sme sa, aké typy príspevkov je možné postovať, ktoré sú vhodnejšie a ktoré sú menej vhodné z hľadiska dosahu k užívateľom (o tom pripravujem ďalší článok). Naučili sme sa ako správne vybrať fotku, ako zaujať, ako neodradiť a ako si udržať pozornosť. Lebo čím je obsah lepší, tým viac ľudí vás vidí – taký je algoritmus.
Systematická práca a maximálny prínos
Ak chceš byť naozaj dobrý social media špecialista – či už pre seba alebo pre zákazníkov – potrebuješ si vytvoriť systém. Potrebuješ mať chuť a čas tvoriť zaujímavé príspevky, sledovať a analyzovať návštevníkov, pozývať fanúšikov. Komunikovať, odpovedať na správy. Byť na pulze dňa…
Pre mňa – skúsenejšiu užívateľku FB – mala absolútne najväčší prínos zo školenia časť venovaná stratégii. Pecka!
Dokument, ktorý si pripravím ako výsledok analýzy vlastných príspevkov alebo príspevkov konkurencie. Dokument, ktorý zjednoduší prácu každému, kto bude tvoriť príspevky. Pretože v ňom definujem, akými typmi príspevkov viem zaujať a akými typmi príspevkov viem predávať… A nielen to.
Že chcete vedieť o marketingu na FB viac? Pozrite si môj ďalší článok 6 možností ako vytvoriť facebook príspevok. Poznáte ich všetky?
Nestačí, ešte viac? Neváhajte, a prihláste sa ešte dnes na najbližší kurz Facebook marketing I – Virálna komunikácia a social management.
Budete po ňom nadšení. Ako ja. A zistíte, že ste sa za jediný deň posunuli na ceste k zárobku za sledovanie Facebooku o míle vpred a s certifikátom z kurzu môžete uvažovať aj o pozícii sociálneho manažéra.