Lektor Peter nám uľahčil výber tým, že pripravil dôkladnú analýzu jednotlivých možností, ktoré prichádzajú do úvahy, a vysvetlil ich za a proti. V analýze viac ako 15 najčastejšie používaných systémov na rozosielanie mailov bol nielen známy MailChimp, ale aj u nás menej známe GraphicMail, Campayn, iContact, SimplyCast,… tiež český Ecomail a SmartEmailing i slovenský HromadnyMail.
Všetky majú pochopiteľne „vymakaný“ systém rozosielanie mailov tak, aby sa nedostali na čiernu listinu a vaše maily skončili v zákazníkovej schránke medzi slušnými mailami… Rozosielanie zadarmo pre mesačný limit rozosielaných mailov je len jeden z parametrov, ktoré nás majú zaujímať. Najmä pri väčšej databáze mailových adries.
Aké sú kritériá a čo by sme mali vziať do úvahy pri našom rozhodovaní sa medzi systémami na rozosielanie mailov?
- Doručiteľnosť a dostupnosť (neuspokojte sa s ničím menej ako výborným)
- Jednoduchosť ovládania
- Cena
- Support
- Šablóny a systém drag and drop
- Meranie a štatistiky
- Mobilná aplikácia
- AB testing
- Management emailových správ na vysokej úrovni
- Vlastné listy a skupiny
- Merateľnosť v GA a tvorba kampaní
- Časovanie
- Aktivita používateľov
Víťazom tejto originálnej súťaže sa stal medzi slovenskou verejnosťou nie veľmi známy SendGrid. Vždy závisí, samozrejme, od konkrétnych kritérií, ktoré preferujeme a ktoré na systém rozosielania máme. V našom prípade kombinácia parametrov vyšla u neho na jednotku.
…a po prestávke sme sa pustili do zriaďovania prístupov a kont práve v ňom.
Vyvrcholením kurzu bolo pripravenie vlastnej mailingovej kampane. Každý sme si spravili svoju, vložili obrázky, napísali texty.
Dôležité upozornenie: väčšina ľudí nemá rada texty veľa seba! Takže sa vyhýbajte pri zostavovaní textom v dvoch stĺpcoch.