Aký systém pre e-mail marketing používate?

článok na blog uverejnený: 13. januára 2019

Vonku je také pľuhavé počasie, že sa mi nechce ani nos vystrčiť z domu. Ale musím… Ach jaj. Dnes mám kurz e-mail marketingu. Čaká ma veľmi zaujímavá téma o tom, ako posielať efektívne maily klientom… A tak mi neostáva nič iné, len si obliecť teplý kabát, na hlavu naraziť čiapku a vzdorovať vetru a dažďu na Kominárskej.

na kurz-online-marketing

Online marketing hory prenáša...

Kurz: E-mail marketing

Lektor: Peter Hecht

 

Našťastie, hneď po príchode si môžem dať výborný čaj, ktorý v IT Learningu v neobmedzenom množstve asi tak v 10-tich rôznych príchutiach ponúkajú. Alebo kávu. Alebo croisant. No nič, mňa teraz poteší hlavne teplý čaj. A šup do učebne.

V tomto článku nadviažem na svoj predchádzajúci Ako nebyť SPAM. Pretože na kurze sme sa dostali aj k téme, ktorá sa mi vidí mimoriadne užitočná – aký systém si pre e-mail marketing vybrať a aké kritériá si stanoviť. Rozosielací systém môže totiž zásadne ovplyvniť kvalitu doručenia a vnímanie našich e-mailov zákazníkmi a tiež vyhodnocovanie efektívnosti rozosielania mailov.

Ak nesmieme posielať v rámci rozosielania mailov potenciálnym zákazníkom e-maily cez Outlook alebo Thunderbird ako kópie, potrebujeme nejaký funkčný systém. Taký, ktorý zabezpečí, aby naše rozosielané maily boli skutočne doručené. Ak by sme ich rozosielali ako kópie v rýchlom slede, servery vyhodnotia naše e-maily ako spam a maily skončia v koši. Nehovoriac o tom, že naša odosielacia adresa sa dostane veľmi rýchlo na blacklist – čiernu listinu zdrojov spamu. Nič príjemné!

email-marketing-system

Kritériá výberu systému pre mailing

Lektor Peter nám uľahčil výber tým, že pripravil dôkladnú analýzu jednotlivých možností, ktoré prichádzajú do úvahy, a vysvetlil ich za a proti. V analýze viac ako 15 najčastejšie používaných systémov na rozosielanie mailov bol nielen známy MailChimp, ale aj u nás menej známe GraphicMail, Campayn, iContact, SimplyCast,… tiež český Ecomail a SmartEmailing i slovenský HromadnyMail.
Všetky majú pochopiteľne „vymakaný“ systém rozosielanie mailov tak, aby sa nedostali na čiernu listinu a vaše maily skončili v zákazníkovej schránke medzi slušnými mailami… Rozosielanie zadarmo pre mesačný limit rozosielaných mailov je len jeden z parametrov, ktoré nás majú zaujímať. Najmä pri väčšej databáze mailových adries.

Aké sú kritériá a čo by sme mali vziať do úvahy pri našom rozhodovaní sa medzi systémami na rozosielanie mailov?

  • Doručiteľnosť a dostupnosť (neuspokojte sa s ničím menej ako výborným)
  • Jednoduchosť ovládania
  • Cena
  • Support
  • Šablóny a systém drag and drop
  • Meranie a štatistiky
  • Mobilná aplikácia
  • AB testing
  • Management emailových správ na vysokej úrovni
  • Vlastné listy a skupiny
  • Merateľnosť v GA a tvorba kampaní
  • Časovanie
  • Aktivita používateľov

Víťazom tejto originálnej súťaže sa stal medzi slovenskou verejnosťou nie veľmi známy SendGrid. Vždy závisí, samozrejme, od konkrétnych kritérií, ktoré preferujeme a ktoré na systém rozosielania máme. V našom prípade kombinácia parametrov vyšla u neho na jednotku.
…a po prestávke sme sa pustili do zriaďovania prístupov a kont práve v ňom.
Vyvrcholením kurzu bolo pripravenie vlastnej mailingovej kampane. Každý sme si spravili svoju, vložili obrázky, napísali texty.
Dôležité upozornenie: väčšina ľudí nemá rada texty veľa seba! Takže sa vyhýbajte pri zostavovaní textom v dvoch stĺpcoch.

mailing-online-marketing-sendgrid

Know-how profesionála

Chcete vedieť o e-mail marketingu naozaj viac? Napríklad na čo si dať veľký pozor, ak maily rozosielate sami zo svojej schránky? Aký je rozdiel medzi e-mail marketingom a direct marketingom? Aká býva úspešnosť otvárania a konverzií pri rozosielaní mailov?
…prihláste sa na kurz, lektor Peter vás rád naučí svoje odskúšané postupy. A že má skúseností z oblasti naozaj veeeeľmi veľa, zistíte už po 5 minútach kurzu. Ono je vlastne naozaj úžasné, že sa vie  o ne takto podeliť – a nielen o ne, ale aj celé know-how.
Veď možno aj vďaka nim čítate tento článok. Bola by škoda to nevyužiť, čo myslíte?

 

Vaša Martina

Záverečné zhrnutie:

+ výborný lektor, veľa vtipov, zábavy, tipov z praxe

+ fantastický čaj s príchuťou mäta-ríbezľa

+ kurz ideálny do každého počasia

autorom článku je: Martina Gaislová
Úspešná manažérka, ktorá po 25 rokoch zanechala vrcholovú pozíciu v nadnárodnej firme. A konečne má čas na seba. Pretože miluje výzvy, rozhodla sa ďalej vzdelávať, naučiť sa nové veci, popasovať sa s tým, čo jej nie je až také blízke. Rada sa prostredníctvom blogu podelí o nové poznatky z kurzov aj s inými.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
e-mail marketing, Internet marketing a reklama, online marketing


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave