Kontrola?
Keď ste z uvedeného pochopili, ako realizovať na stránkach linkbuilding, a pustíte sa do toho, občas sa zastavte. Nezaškodí čas od času skontrolovať ako vyzerá linkový profil stránky. Smerom von i dovnútra. Na to existujú viaceré online nástroje, napr. OpenLinkProfiler. Poteší, keď viete aké linky kam a odkiaľ smerujú, nie? Už len preto, že niektoré môžu končiť na neexistujúcich stránkach (na to je výborný napr. Dead Link Checker) a to pre návštevníka stránok nie je nikdy príjemné.
Načo získavať odkazy
Tak si to na záver zhrňme.
Vďaka odkazom môžete:
- získať priamu návštevnosť z odkazov (a zvýšiť tak relevantnú návštevnosť na stránke, možno i konverzie)
- získať poprednú pozíciu vo vyhľadávaní (a znížiť tak svoje náklady na reklamu)
- zlepšiť známosť a povedomie o značke (a dosahovať celkovo lepšie výsledky)
Dostať sa na prvé pozície vo vyhľadávaní je i nie je jednoduché. Je to o psychológii cieľovej skupiny, ktorú chcete stránkami osloviť, o obsahu – o kvalitných a dobre popísaných produktoch, o článkoch, ktoré s obsahom súvisia (alebo i nesúvisia), o rýchlosti načítania stránok, o pekných obrázkoch,… V úhrne sa tomu hovorí SEO.
Je fajn, ak od začiatku viete, ako vytvoriť stránky tak, aby sa páčili návštevníkom i Googlu. Ak nie, i tak je všetko v poriadku. Všetko má svoj čas. Aj SEO. Jednu vec však robte od začiatku. Odkazujte. Na svoje vlastné podstránky i na stránky druhých. I na tých, ktorí sú lepší – možno si vás všimnú a ak sa im bude pozdávať váš obsah, odkážu na vás tiež. A robte to pomaly a systematicky.
Byť prvý v Googli pre svojich klientov je príma, ak to robíte kvôli nim a pre nich. Ak vás to baví a páči sa to, čo robíte, aj im…
V prípade, že vám tento článok nestačí, téma vás veľmi zaujíma a chcete vedieť viac, skúste naše kurzy venované marketingu. Porozumiete komplexu aktivít, ktoré nazývame podporou úspešného pôsobenia na internete.
A konajte. Veď kto chce ostať trčať na internete v kúte, kam nikto nechodí…
Pomohol vám tento článok? Myslíte, že by pomohol aj niekomu vo vašom okolí? Zdieľajte ho pokojne na FB
(tlačidlo Zdieľať pod nadpisom), IG, LI, alebo naň prepošlite svojim známym odkaz. Autor sa neurazí 🙂