Ako vyzerať na internete dobre. Vďaka mačkám.

článok na blog uverejnený: 11. januára 2021

Ak ste si mysleli, že tento článok obsahuje nejaké skrášľovacie tipy a triky, už z názvu cítite, že to bude inak. Obsahuje totiž niečo lepšie. Nasledujúce tipy vám ukážu ako vašu firmu na internete predstavovať v tom najlepšom svetle. Pokiaľ ponúkate kvalitné produkty a služby, iste si zaslúžia pozornosť bez ohľadu na to či už máte na tvári prvé vrásky, alebo vaša figúra nie je už taká pevná ako kedysi… A ako s tým súvisia mačky? Čítajte.

Vysoko pravdepodobne sa počas vašej cesty k príťažlivému vzhľadu na internete stretnete s kopou výrazov. Viaceré poznáte, niektoré ste už počuli, ale neviete presne, čo sa za nimi skrýva a možno aj pár takých, ktoré nepoznáte (poznáte už skratky SERP, CTR, či CTA? – ak nie, pozrite si článok SEO abeceda).

Medzi nimi existuje niekoľko extra dôležitých, ktoré sú nevyhnutné k tomu, aby vaše stránky vyzerali na webe dobre. Je dôležitý názov vašej firmy? Čo s ním má spoločné SEO? Povieme si tiež aké miesto má v zhluku informácií copywriting, čo potrebujeme, aby sme zákazníka nenásilnou formou naviedli k nákupu, čo by mal obsahovať sympatický PR článok, a aj to, prečo je dobré robiť internet marketing na Adama.

Keď sa stratí miláčik - mačka, dáte inzerát s jej podobizňou aj na strom pri ceste

Keď sa stratí mačka, každý vie, čo spraviť prvé. Ale – v akom poradí sa venovať témam pri vytváraní stránok? Najprv robiť reklamu a potom SEO, alebo naopak?

Mačací marketing

Poviem vám na začiatok o sebe jednu dosť zásadnú vec. Súvisí s názvom článku. Možno ste si už všimli v niektorom z mojich predchádzajúcich článkov… som veľká milovníčka mačiek. Ak máte tiež radi mačky, určite čítajte ďalej, ak mačky nemáte radi, predstavte si namiesto každej spomenutej mačky psíka (alebo iné, dobrovoľne zvolené zvieratko).

Verím tomu, že nám tieto malé chlpaté potvorky pri vysvetľovaní príkladov pomôžu a možno si ich nakoniec aj ich „odporcovia“ trochu obľúbia ?

PrettyKitty

Poďme si spolu na začiatok predstaviť, že sme práve založili novú firmu. Rozhodli sme sa, že v nej budeme cez internet predávať oblečenie a beauty produkty pre mačky. Ako vidíte, schválne som vybrala niečo fiktívne, pretože ako iste viete, mačky oblečenie bežne nenosia a beauty produkty k životu tiež neveľmi potrebujú. Ako prvé si vymyslíme názov našej firmy.

Ako vybrať dobrý názov firmy

Ste v obore nováčik? Názov vašej firmy by mal pútavo odkazovať aspoň približne na to, čomu sa venujete. Ak nejdete práve budovať značku v podobe rodinného podniku – tam to máte s priezviskom alebo rodinným menom pomerne ľahké.

Pri vymýšľaní názvu buďte odvážni, buďte drzí, originálni, buďte iní a hlavne sa uistite, že keď vás niekto bude hľadať cez google alebo na sociálnej sieti, nepomýli si vás s nikým iným. Dobré meno pomáha. Neverili by ste, koľko rôznych značiek a mien poznáte – ak sadnete za počítač a spíšete si všetky, ktoré vám napadnú, budú to stovky dobre vymyslených a propagovaných mien.
Prečítajte si i článok Ako byť v googli na prvom mieste, ktorý vám priblíži viacero postupov umožňujúcich, aby bolo meno vašej firmy pri vyhľadávaní v Googli vysoko. Najlepšie na vrchu v SERP-e. Určite odporúčam navštíviť aj kurz – základy SEO zameraný na túto výnimočne dôležitú tému.

Názov by nemal byť príliš dlhý, a ak chcete použiť skratku alebo nejaké slovo, z ktorého nie je príliš jasné, čomu sa venujete, vymyslite si k nemu bližšie určujúci výpovedný slogan.

Dobrý slogan?

Slogan je akýsi podnadpis firmy. Môžete ho pokojne používať ako doplnok k názvu, môže to byť krátka veta alebo popis toho, čomu sa venujete. Slovo, či viac slov charakterizujúcich činnosť (kozmetika, ktorú mačky milujú), zoznamujúcich s poslaním vašej spoločnosti (ako rešpektovať v modernom živote prirodzenosť), alebo vašu víziu (zdravé mačky, zdravá príroda, zdravá budúcnosť).

Pokúste sa vyhnúť prídavným menám ako „najlepšie“ či „najchutnejšie“, odlíšte sa, ale myslite na to, že slogan bude súčasťou vášho názvu. Dokonca by mohol byť aj vo vašom logu, takže kdekoľvek uvediete svoj názov, bude k nemu patriť aj slogan. Ak sa vaša nová značka uchytí a publikum bude podľa vášho názvu hneď vedieť kto ste a čo robíte, môžete sa sloganu nenápadne vzdať a netlačiť ho do popredia.

Náš pracovný slogan: Všetko pre krásu mačacích miláčikov

Mačací marketing v príklade

Máme teda virtuálny takmer existujúci e-shop, ktorý predáva oblečenie a rôzne produkty pre krásu mačiek. Predtým ako uvediem mačací príklad, prikladám tajný odkaz na školenie, kde zistíte ako si taký e-shop jednoducho vytvoríte sami – pomocou pluginu pre e-shop vo WordPresse.

Vlastníme eshop, ktorý nazveme napríklad PrettyKitty – všetko pre krásu vašich mačacích miláčikov. Názov PrettyKitty je síce z angličtiny, ktorej nie každý musí nutne rozumieť, preto budeme nejakú dobru používať aj slogan, ktorým jednoducho približujeme, že sa zaoberáme produktami pre krásu mačiek.

Názov PrettyKitty je na pohľad symetrický a zaujímavý, preto bude príjemný aj na vytvorenie výborného loga. To však v tomto článku nebudeme rozoberať – odporúčam navštíviť kurz o programe Adobe Illustrator, kde sa o logách a ich vytváraní dozviete všetko potrebné. Alebo – ak vám to rozpočet dovoľuje – nechajte si logo spraviť profesionálovi – grafikovi.

Logo?

Predstavte si však, že už máme aj logo.
Je užitočné nejaké mať, ľudia si ho zapamätajú a poslúži ako grafické návestie k udalostiam a akciám súvisiacim s vašou firmou.

Pri jeho publikovaní nezabudnite na detail – bude rovnaké na našom oficiálnom eshope a tiež na sociálnych médiách – predovšetkým Facebooku a Instagrame (pomáha to návštevníkom vnímať, že sú na správnom mieste). Lebo v dnešnej dobe začína online marketing často práve tam.

Predstavte si teda, že už máme aj logo.

Nehanbite sa ísť na Adama

Tak, a teraz máme vo firme z pohľadu mačacieho marketingu už vytvorené všetky predpoklady na to, aby sa náš malý biznis rozbehol (kvalitné produkty, dobré ceny, primerané poštovné, rýchle dodávky,…). Už len, aby sa o nás dozvedeli potenciálni zákazníci – a rozhodli sa nakúpiť produkty práve u nás.

Na to, aby sme sa dostali do povedomia ľudí, potrebujeme reklamu. Tú rozdeľujeme na aktívnu a pasívnu. Tou aktívnou mierime na potenciálnych kupujúcich, ktorí by mohli u nás nakúpiť. S pasívnou, naopak, vyčkávame, kým nás potenciálny zákazník nezačne hľadať a nájde sám – napríklad na Googli. V každom prípade je potrebné myslieť na našu cieľovú skupinu – teda skupinu ľudí, pre ktorých sú naše výrobky či služby určené.

V našom prípade sa chceme zviditeľniť ľuďom, ktorí chovajú mačky, alebo majú blízkych s mačkami. A tých je veľa. Potrebujeme zvoliť správne nástroje, aby sme pritiahli ich pozornosť a zaujali, vyvolali v nich možno i túžbu po našom produkte. Ideálne chceme, aby náš produkt kúpili, najlepšie nie raz, ale opakovane a aby sme sa im zapísali do pamäte.

Inak povedané, musíme ísť na ADAMa.

PrettyKitty

A nemusíme sa pri tom vôbec hanbiť. Stačí, že splníme 4 dôležité body tohto marketingového modelu – skratka ADAM znamená Attention+interest (upútanie pozornosti a záujem), Desire (túžba), Action (akcia) a Memory (pamäť).

Jednoducho zhrnuté, v prvom kroku upútame pozornosť v potenciálnom zákazníkovi z cieľovej skupiny dobre mierenou pútavou reklamou. Máme skvelé výrobky, ktoré potrebuje a kvalitný e-shop (rozumné ceny, prijateľné poštovné, darček navyše,..). To v ňom vyvolá túžbu po našich výrobkoch, či službách. To ho povedie k akcii – nákupu. A keďže máme dobrý názov, logo a príťažlivý obsah – content, služby na úrovni, zákazník si nás zapamätá. A tým pádom u nás nakúpi pravdepodobne znovu, alebo nás odporučí svojim mačacím priateľom ďalej.

Buď CopyWRITER, nie CopyCAT

Aj keď zameriavame svoj business na mačky, dobrý copywriter zabezpečí originálny a príťažlivý textový obsah všade, kde to je možné. Dobrý copywriter nekopíruje texty, ktoré našiel niekde inde na internete. Okrem iného aj preto, že to Google nemá rád. Rovnako nepoužíva cudzie obrázky, rešpektuje autorské práva a jeho základnou mantrou je udržať pozornosť čitateľa. Zatiaľ sa mi to darí?

A k tomu ešte niekoľko tipov na články z nášho blogu, ktoré sa venujú kúzlam copywritingu, ako napríklad Tajomstvo copywritingu, Do čerta s reklamou, copywriting predáva sám alebo Copywriting na mieru – dokonalé texty na web.

Reklama v sociálnych médiách?

Áno, iste… Aj tá má však svoje pravidlá. Chceme, aby zaujala, preto použijeme vizuálne prostriedky – teda obrázok, ktorý má vyššiu pravdepodobnosť, že zaujme a vyvolá túžbu. Je však dôležité neprekročiť hranicu medzi vkusným a otravným. Už len vzhľadom na to, že v dnešnej dobe je na sociálnych médiách viac reklamy ako fotografií obeda vášho kolegu, či smutných statusov čerstvo rozídených kamarátok.

Buďte prívetivý, ale zároveň striedmy, pokojne použite i emotikony, ale v zdravej miere.

...ukážkový text ako na copywriting

V PrettyKitty vieme, že všetky mačky môžu byť neuveriteľne krásne a sebavedomé. Práve preto veríme, že kvalitné prípravky PrettyCAT na starostlivosť o ich srsť potešia nielen majiteľov, ale aj milované sebavedomé mačacie krásavice. Aj krásavcov.
Pozrite si ponuku lá(s)kavých prípravkov, ktoré inde nanájdete!

PrettyKitty

Pristávame …na všetky štyri

A zákazník rovnako. Po kliknutí na reklamu (v podobe bannera, alebo vhodnej fotografie) pristáva na našej tzv. landing page – pristávacej stránke. Je to prvá stránka e-shopu, ktorú uvidí po tom, čo klikne na reklamu. A toto miesto je tým pádom sakra dôležité! Málokedy to býva titulná stránka e-shopu. Potrebujete mať k reklame vytvorenú u vás na stránkach landing page.

Toto je totiž v početných prípadoch rozhodujúca sekunda, či zákazník bude na stránke prehľadávať, čítať a nakoniec vykoná akciu (tretie písmeno v ADAMovi). Zákazníka udržíte peknou grafikou, čitateľnosťou textov a rafinovanosťou – aby bol zvedavý a neodišiel. Môžete ho informovať o darčeku k nákupu, pridať odkaz na blog, kde nájde články venujúce sa starostlivosti o štvornohých mačacích kamošov a podobne, preklik na aktuality o stretnutiach a súťažiach krásnych mačiek, odkazy na chovateľov,…

PR článok v marketingu – Perzská ryšavá, či…

PR články sú samostatná kapitola, podľa môjho názoru veľmi pútavá a zaujímavá. Je to taký malinký nevinný podvod, kde čitateľa zaujmeme všeobecnou informáciou a ku koncu nenápadne vsunieme reklamu. Tieto reklamné články bývajú uverejnené na iných weboch, v prípade nášho virtuálneho e-shopu by to mohol byť napríklad magazín pre chovateľov domácich zvierat. Ďalší kamienok do mozaiky, aby sme vyzerali na internete dobre.

Mačky a obojky?

Na internetových fórach aj v odborných diskusiách sa vedú debaty o tom, či majú mačky nosiť obojky. Pri mačkách, ktoré chodia na potulky von a nie sú len v byte, sa klasické obojky rozhodne neodporúčajú. Hrozí totiž riziko, že sa oň mačky zaseknú, čo môže viesť k fatálnej tragédii.

Mnohí chovatelia majú svojich maznákov ozdobených obojkami s roľničkami, či s rôznymi mašličkami aj v byte, hlavne aby ich mohli fotiť a ukazovať ich krásu a pôvab na sociálnych médiách. Na tom nie je vskutku nič zlé, avšak cinkajúca roľnička na obojku môže mačke spôsobovať stres. Ako by ste sa cítili vy, keby ste museli chodiť s vecičkou, ktorá vydáva pri každom kroku zvuk?

V dnešnej dobe existujú rôzne druhy obojkov, ktoré majú napríklad zabudovaný GPS čip, falošnú roľničku, či inú neškodnú ozdobu, tiež také, ktoré sa pri miernom tlaku samé rozopnú – čo zabráni úrazom pri zaseknutí. Spektrum je naozaj široké, pozrite si ponuku napríklad na stránke -prettykitty- a uistite sa sami…

A kocúr je v trúbe. Odovzdali sme informáciu a naviedli sme zákazníka na naše stránky priamou, ale v istom zmysle nenápadnou a dobre cielenou reklamou.

Packu na to!

Pozrite si kompletnú ponuku  kurzov IT Learningu zameraných na Internet marketing a reklamu, SEO, PPC a Sociálne médiá a rozbehnite svoj vysnívaný business tak, aby sa mu vo svete darilo. Po nich už budete naisto vedieť, že najprv treba vyskúšať reklamu a priviesť potenciálnych zákazníkov na svoje stránky, aby ste zistili, či je o vaše produkty naozaj záujem. A až potom venovať hodiny času nastavovaniu na základe SEO kritérií.
Teraz teda už pomocou mojich mačacích príkladov viete, čo robiť, aby ste vyzerali na internete dobre. Minimálne tak dobre ako mačky na obrázkoch použitých v tomto článku 😉 Konajte!

autorom článku je: Sandra Kakašová
Zamestnaná v korporáte na plný úväzok. Jej zodpovednosťou je technické zabezpečenie kontaktných centier, systémy a zlepšovanie ich technickej úrovne. Pracuje ako projektový leader pri systémových projektoch a venuje sa tiež RPA automatizáciám. Aj preto si pri testovaní vybrala hlavne kurzy z oblasti programovania (a nielen tie). Má rada písanie, jógu, spoločnosť priateľov a svojich dvoch mačiek.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
content marketing, copywriting, fb marketing, Internet marketing a reklama, kurz online marketing, reklama na internete


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave