Pokračovanie tohto kurzu začalo praktickými ukážkami, predstavením Google Analytics, takže už teraz som mala v hlave neskutočne veľa informácií a skvelých tipov ako správne optimalizovať stránku. Už v tomto kroku som vedela, že si chcem môj eshop nanovo prerobiť. Tibor nám dal veľmi veľa tipov, čo sa mi na ňom veľmi páčilo bolo, že sa vôbec nebál prezradiť svoje know-how. Bez okolkov nám odpovedal na všetky otázky. V ďalšej časti sme však prešli k naozajstnej SEO analýze. Poviem vám, že toto je normálna veda! Taký dlhý blog by som ani nemohla napísať, aby som tu pokryla všetko čo sme sa naučili. V skratke, na podrobnú SEO analýzu treba Google Analytics a vyhľadávanie kľúčových slov, a Excel. Do Excelu dostaneme všetky kľúčové slová, ktoré sa týkajú našej firmy. Ďalej musíme túto tabuľku upratať, aby sme sa zbavili irelevantných kľúčových slov. Toto je celkom makačka, keďže týchto slov môže byť aj viac ako 10.000 (slovom desaťtisíc!!!). Následne nám Tibor ukázal ako sa vyráta relevantnosť, hodnota a efektivita každého slova. Na základe týchto výpočtov potom vieme určiť ako by mala celá stránka vyzerať, ako sa majú volať všetky podstránky, atď.
Toto je všetko veľmi v skratke, na príklade sme si ukázali ako sa taká analýza robí, ako sa ďalej vytvorí štruktúra URL linkov, rozdelenie webstránky, ako majú vyzerať podstránky, a mnoho ďalších tipov. Takúto celkovú analýzu si môžete urobiť priamo na SEO workshope, kde si všetko prejdete detailnejšie a na konci kurzu budete mať hotovú SEO analýzu. Ja sa na tento kurz už neviem dočkať, tak vás budem určite bližšie informovať.