Ako na kreslenie viacerých bannerov vo Photoshope

článok na blog uverejnený: 23. novembra 2016

Každý, kto pracuje v online marketingu spravidla vie, že Google Adwords je reklamný systém, ktorý môže ovládať ako profesionál z pohľadu tvorby reklamy, poznania používateľského prostredia alebo čítania štatistík. A to je tak asi všetko. Poďme si však nájsť odpoveď na otázku, čo je vlastne v pozadí toho, čo predstavuje základ.

Základom je reklama. Grafická reklama.

Ako taká reklama vlastne vzniká? Nepôjdeme od začiatku, lebo by sme si museli rozpísať všetko, čo prednášame v rámci online marketingu na kurzoch Content marketingu a Copywritingu – od nápadu cez návrh kampane, koncept vstupnej stránky až po motiváciu a stimuláciu…
Poďme sa pozrieť iba na tvorbu reklamného banneru – obrázka, ktorá nás môže stáť stovky eur, pretože nevieme pracovať vo vhodnom grafickom programe. Áno, bavíme sa o Photoshope, ktorý stojí v pozadí tvorby väčšiny grafickej reklamy.
V ňom sa navrhujú bannery – malé, stredné, veľké, pozdĺžne či zvislé. Podľa priestoru, ktorý ponúka AdWords na ich umiestnenie. Takže ak chcete banner používať v prostredí AdWords, Facebook či ďalších online médiách, nestačí mať k dispozícii jeden, ani dva…

Kresliace plátna

Adobe Photoshop prišiel prednedávnom s fantastickou novinkou a tou sú kresliace plátna. Vo verzii 2017, v ktorej – mimochodom – školíme na našich kurzoch, tento nástroj dotiahol do dokonalosti.
Pri tvorbe nového dokumentu si totiž môžete otvoriť dokument a v ňom zvoliť možnosť, že chcete pracovať s plátnami – Artboards.

artboardy-photoshop

Potom je to už jednoduché, aj keď trošku iné, ako ste možno boli donedávna zvyknutý. Pracovali ste s jedným dokumentom, v jednom dokumente mali jedno plátno. A teraz to prišlo. Bomba pre webdesignérov a marketérov, ktorí si môžu vytvoriť viacero rozmerov a viacero bannerov naraz. Prečo bomba?
Pretože kým sme tento nástroj nemali, princíp tvorby bannerov bol asi taký, že sme nakreslili jeden – prvý. Ak bol fajn, tak sme ho uložili/exportovali. Následne sme zmenili veľkosť plátna na inú, objekty na obrazovke poprehadzovali a upravili podľa potreby. Následne sme znova banner uložili …a toto sa opakovalo aj 18 krát 🙂 Upratať, uložiť a zmeniť veľkosť plátna.

Ako sa pracuje s plátnami?

Teraz, keď máme k dispozícii režim „plátna“, môžeme na jednej obrazovke vytvoriť viacero požadovaných rozmerov a tie tlačidlom „exportovať pre web“ uložiť všetky naraz do viacerých samostatných súborov. Šetrí to nielen čas, ale aj nervy, pretože keď pri 10-tej verzii zistíte, že máte zlé logo alebo text, vymeníte ho po novom iba raz a nemusíte páchať samovraždu od žiaľu, že začínate od samého začiatku. Príklad viacerých rozmerov v praxi vidíte dolu na obrázku.

Kurzy Photoshopu už dlhé roky neučím, som na výučbu grafiku iba ako záloha, ale o to aktívnejšia, pretože ako marketér ho používam a kreslím v ňom denne. Na iných kurzoch, ktoré učím, vám takúto šablónu a princíp rád ukážem. Vždy sa teším na kurz PPC III. – bannerová reklama, kde ho aj prakticky predvediem.

bannery-kurzy

A záverom, čo je to ten Photoshop?

Adobe Photoshop môže u niektorých vzbudzovať dojem, že je to program na úpravu fotiek a grafiky. Áno je. Na to je určený. Je však tak multifunkčný, že sme si my – marketéri a grafici – z neho spravili nástroj aj na výrobu návrhov. Adobe to síce nerešpektuje a prináša na tieto účely iné nástroje a programy, ale… Viete aké je to, keď pracujete s Photoshopom 15 rokov a zrazu niekto príde a povie – haló, prestaňte ho používať na webdesign, máme tu nástroj XY! Haló, prestaňte kresliť vo Photoshope bannery, pripravili sme vám nástroj ZY! A už vôbec v tom nenavrhujte design mobilnej aplikácie, na to nie je určený… 🙂

Nie. Neprestaneme. 🙂
Nedá sa to. Zoberte dôchodcovi milovanú Felíciu či Fabiu alebo ho skúste presvedčiť o inej značke ako je Škoda 🙂
Nepodarí sa to tak isto, ako sa Adobe nepodarí dostať do povedomia a spopulárniť iný nástroj tak ako Photoshop, ktorého využitie učíme na špecializovaných grafických kurzoch. Zvlášť, ak nám pridáva funkcie akou je kresliace plátno. Vďaka zaň!

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
Adobe, banner, grafika a video, kreslenie, Photoshop, reklama


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave