Ako na Google Ads bez chýb

článok na blog uverejnený: 29. júla 2018

V posledných dňoch ma neúnavne prenasleduje jedna online reklama. Najprv som sa len pousmiala, potom ma to už začalo hnevať. Aká reklamná agentúra toto  vytvorila???

A tak som to prakticky vyriešila tým, že som reklamu označila ako „už nezobrazovať“ a mám pokoj. Ale vnútorný nepokoj vo mne ostal. Až taký, že som sa rozhodla, že túto skúsenosť použijem ako leitmotív pre svoj blogový článok ku kurzu PPC.

Stačí sa to naučiť

Kurz: PPC kampane II. pre mierne pokročilých

Lektor: Peter Hecht

Nadviažem na svoj predošlý článok https://www.itlearning.sk/preco-google-kontroluje-nase-reklamne-kampane/  krátkym predstavením, čo to PPC vlastne je:

„PPC reklama je jednou z najefektívnejších foriem internetovej reklamy. Dalo by sa povedať, že do pár minút sa váš inzerát alebo banner zobrazuje na stovkách najnavštevovanejších webov, státisíce ľudí, ktorí vyhľadávajú produkt alebo službu vás nájdu na popredných priečkach vyhľadávačov. A to za zlomok ceny, ktorú by ste investovali do iných foriem reklamy,“ povedal nám na úvod Peter Hecht.

Podľa môjho názoru môže byť PPC reklama cez GoogleAds veľmi efektívna, ak si správne definujete cieľovú skupinu a dobre ovládate GoogleAds. Alebo aspoň máte chuť svoje kampane modifikovať a vylepšovať.

Ak je všetko správne nastavené, oslovíte tisícky svojich potencionálnych klientov denne a to spôsobom, ktorý je aktuálny. Ak reklamu na bilboarde niekde pri ceste musíte zadať do výroby 2 mesiace vopred a potom ten istý bilboard visí na mieste ďalší mesiac-dva-tri, pri online marketingu môžete svoju akciu meniť podľa potreby, hoci aj po hodine.

Predstavte si, že máte reštauráciu. Dnes môžete robiť kampaň na ponuku dnešného menu, zajtra na rozvoz v rámci Bratislavy zdarma a pred víkendom môžete spustiť remarketing s témou romantickej večere pre dvoch.

Takže flexibilita, rýchlosť a akčnosť, to sú pre mňa hlavné atribúty online marketingu. Dokážete ich ale využiť naplno, ak robíte marketing cez agentúru?

Text reklamy musí vyzývať k akcii

Rozlišujme dve kategórie online reklamy, o ktorých sme sa na kurze učili:

  • PPC reklama (prvé 4 výsledky vyhľadávania v Googli)
  • Bannerová reklama (zobrazuje sa v reklamnom priestore rôznych webov)

 

Vráťme sa k tej amatérskej bannerovej reklame, ktorá ma tak vytrvalo prenasledovala. Napokon, od toho tu bannerové reklamy a remarketing sú. Ak sa chcete vyhnúť základným chybám, skontrolujte si, či vaša reklama spĺňa to, čo nás Peter naučil na kurze za pár hodín. A skontrolujte si tak PPC reklamu, ako aj bannerovú:

  1. Reklamný banner a tiež PPC reklama musia byť prelinkované na akciovú landing page, na ktorej zákazník získa VŠETKY potrebné informácie. Neustále sa opakujúcou chybou je, že preklik z reklamy je nasmerovaný na úvodnú stránku firmy, alebo na produkt v e-shope, pričom kompletne absentuje informácia o akcii, prípadne reklame, ktorá bola použitá v rámci PPC.
  2. Landing page, PPC reklama a banner MUSIA obsahovať rovnaké kľúčové slová.
  3. Obrázky na stránke majú mať tiež názvy s obsahom kľúčových slov a nie „obrazok_546687“.
  4. Mali by ste mať vytvorených viac reklamných skupín pre jednu reklamu, aby jedna skupina obsahovala maximálne 3 kľúčové slová.
  5. Vaša PPC reklama by mala hovoriť! Takže ak nemá žiadny text, rovno ju zrušte. Ak nemá text motivujúci CIEĽOVÚ SKUPINU ku kúpe alebo aspoň k prekliku, tiež ju môžete zrušiť.

 

V reklamách by ste mali hovoriť o zákazníkovi, o riešeniach jeho problémov, o jeho možnostiach pre konkrétnu situáciu.

Reklamu potrebuje aj značka, aj produkt

V prípade, že vám PPC reklamu robí niekto iný (nie váš interný marketing), pýtajte si prehľad z Google Ads a Google Analytics. Ak vám Google Ads ukazuje nízke CTR a ak hodnotenie kvality máte od Google menej ako 7, je čas naučiť sa robiť PPC inhousovo. Pretože základom copywritingu je písať o tom, čomu veríme a rozumieme, som si istá, že vlastný marketing tento predpoklad bude napĺňať lepšie ako outsource servis. A primäť vlastného marketéra, aby sa naučil samostatne spracovať a zadať PPC reklamy, by mala byť hračka.

Naučila som sa to za pár dní a keď som pre kamaráta ako darček k narodeninám vymyslela PPC reklamu na jeho jedáleň v Prešove, stačilo mi niekoľko hodín skúšania, tvorby, opráv a nastavovania a výsledkom bolo hodnotenie kvality Googlu 8/10 a od kamaráta odozva „v ten týždeň sme vydali rekordný počet obedov, ľudia stáli až vonku“. No čo, nestojí to za tých pár dní na kurze? 🙂

 

Vaša Martina

Záverečné zhrnutie:

+ kurz ideálny pre absolventa kurzu PPC I.

+ kurz pre každého marketéra

+ kurz pre začínajúcich podnikateľov

+ dozviete sa, aké je optimálne CTR, aké hodnotenie od Googlu by ste pre svoje GoogleAds kampane mali očakávať, aký denný limit si nastaviť a kedy sa vám oplatí prejsť do manuálu v GoogleAds


– potrebujete vlastný web a nabitý kredit na Google Ads

autorom článku je: Martina Gaislová
Úspešná manažérka, ktorá po 25 rokoch zanechala vrcholovú pozíciu v nadnárodnej firme. A konečne má čas na seba. Pretože miluje výzvy, rozhodla sa ďalej vzdelávať, naučiť sa nové veci, popasovať sa s tým, čo jej nie je až také blízke. Rada sa prostredníctvom blogu podelí o nové poznatky z kurzov aj s inými.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
GoogleAds, Internet marketing a reklama, kľúčové slová, online marketing, ppc reklama, remarketing


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave