Dva tipy, na čo by ste nemali zabudnúť po vytvorení účtu
Prvý tip
Aby ste mali neskreslené údaje o návštevnosti, vylúčte zo zobrazovania vaše vlastné návštevy. Vytvorte prehľady bez vašich prístupov a prístupov vašich zamestnancov. Tak, že vytvoríte filter: Vylúčiť IP adresu. A doplňte svoju IP.
Druhý tip
Nastavte si ciele. Využite ich na skúmanie toho, ako často používatelia dokončia určitú akciu:
-
- koľkokrát uskutočnia nákup (kliknú na tlačidlo, ktorým sa záväzne objednáva tovar),
- kliknú na tlačidlo, ktorým sa odošle kontaktný formulár s údajmi alebo
- kliknú na tlačidlo, ktorým sa prihlásia k odberu newslettra.
Ciele sú veľmi dôležitou súčasťou nastavenia účtu pre meranie správania sa používateľov. Ak správne a účelne nakonfigurujete ciele, služba Google Analytics vám bude poskytovať veľmi vzácne údaje o ich plnení.
Už nebudete podnikať naslepo. S týmito informáciami naozaj pomerne ľahko vyhodnotíte účinnosť vašich marketingových kampaní – uvidíte, koľko ľudí stránku navštívilo, odkiaľ prišli, ako dlho sa zdržali, kde klikali, či používali mobil alebo počítač,…
Pracovná plocha Google Analytics
Google Analytics nie je potrebné inštalovať, je to webové rozhranie, takže sa stačí do neho priklásiť. Napríklad cez svoje konto Google (ak používate gmail, asi viete o čom hovorím).
Po otvorení analytického nástroja Google Analytics je fajn zoznámiť sa s tým, čo na obrazovke vidíte – s používateľským rozhraním. Zorientovať sa a získať prehľad o tom, čo kde nájdete. Mnohí majú strach z toho, čo vidia a boja sa na čokoľvek kliknúť. Nečudujem sa!
Ja som bola prvýkrát tiež zmätená a nechápavo pozerala na záľahu informácií. Pozrela som zopár údajov a s hrôzou odišla preč. Nie je vhodné kopírovať môj postup, nikam vás neposunie. Radšej si prezrite všetko, čo sa dá, možno aj sami intuitívne objavíte štatistiky, ktoré budú pre vás užitočné. Aby ste videli aspoň základ, nech sa páči, náhľady zopár obrazoviek s popisom: