Meta Description – popisok
Popisok je krátky text hneď pod titulkom. Mal by mať medzi 150 a 160 znakov vrátane medzier. Osobne ma prekvapilo, keď som sa na kurze o SEO dozvedela, že Meta Description nemá vplyv na pozíciu, ktorú Google článku priradí. Je však dôležitý pre mieru preklikov – jeho úlohou je prilákať pozornosť používateľa a má obrovský vplyv na to, či používateľ klikne alebo nie.
Popisok nemusí obsahovať kľúčové slovo, no ak ho obsahuje, tak Google ho vo výsledkoch zvýrazní tučným písmom, vďaka čomu môže byť váš výsledok opticky výraznejší. (Všimnite si zvýraznenie slova Sansevieria v príkladovom screenshote.)
Zároveň však nie je nutné popisok vypisovať v administrácii článku. Ak je článok obsažný (a o chvíľu si povieme, prečo by mal byť), tak Google je dostatočne múdry na to, aby z neho vedel vybrať dobrý popisok aj sám. Na 90 % sa trafí správne a vy ste ušetrili čas, ktorý by ste inak strávili formulovaním krátkeho, no zaujímavého popisku. V podstate vám stačí si raz za čas skontrolovať, aké popisky vyberá Google pre vaše články a manuálne opraviť len tých 10 %, ktoré vybral zle. Šikovné, nie?
Ak však chcete upútať vo výsledkoch vyhľadávania potenciálneho návštevníka vlastným textom, nenechajte to na inteligenciu Googlu. Myšlienky ešte čítať nevie.