Ako získať z dát informácie
Prakticky môžeme do údajov bezcieľne pozerať, hľadať a čakať či nás „osvieti“ a niečo nájdeme. Takto možno zistíme, že 85 % návštevníkov našej stránky sú ženy z Bratislavského kraja, že sú na stránke priemerne 4,5 minúty, ale čo s tým. Pre ďalšie použitie v podstate nič.
Ak však budete vstupovať do Analytics s konkrétnym názorom, predstavou a otázkou, začne byť čítanie údajov nielen veselšie, ale aj efektívne. Bez otázky a názoru Google Analytics radšej ani neotvárajte. V praxi totiž platí, že ak nemáte otázku, ťažko nájdete odpoveď. Analytics by mali poskytovať odpovede na vaše otázky, prípadne ukázať možné problémy.
Aké môžu byť otázky?
Tu sú niektoré tipy na otázky:
- Aké zdroje prinášajú najväčší zisk
- Ako sa na objednávke podieľajú jednotlivé kanály
- Odkiaľ najčastejšie zákazníci z webu odchádzajú
- Aké sú najobľúbenejšie produkty
- Poklesla návšteva stránok, prečo?
- Návšteva stránok išla nahor, prečo? (fungujúca kampaň, či iný faktor)
Načo je dobrý Google Analytics
Ak máme pred otvorením Analytics otázky a nachádzame na ne v podobe čísel aj odpovede, má zmysel po zistení odpovede navrhnúť riešenie, resp. ďalší postup. A to je podstata používania Analytics. Po analýze zlepšovať výkonnosť stránok zmenou nastavení…
Analýzou vieme pomerne rýchlo zistiť výkonnosť kampane a jej slabé miesta. Vieme porozumieť správaniu sa návštevníkov, aj ich preferenciám. A získať množstvo iných pre napredovanie rozhodujúcich informácií. Napríklad keď zistíme, že investujeme do menej výkonnej reklamy viac financií ako do inej výkonnejšej (ziskovejšej), má zmysel uvažovať o inom prerozdelení finančných prostriedkov. Prípadne aj o ukončení financovania nejakej menej výkonnej kampane a podobne.
Toto všetko a ešte oveľa oveľa viac sa dozviete na kurze Google Analytics venovanom analýzam pomocou tohoto bezplatného nástroja od Google, ktorý môžete začať používať hneď na kurze…