Spravujete instagramový profil vašej firmy? Každý deň rozmýšľate, aký post (príspevok) pridať. Alebo už radšej ani nerozmýšľate a firemný profil zapadá prachom… Instagram je hlavne o pekných fotkách a obrázkoch, no iba tie vám stačiť nebudú. O instagramový profil sa treba systematicky starať. Pravidelnosť, konzistentnosť a stratégia – to je cesta k úspechu.
Niekoľko skvelých tipov na úvod
Začnite tým, že si premyslíte stratégiu. Porozmýšľajte, čo by vašich fanúšikov (followerov) mohlo zaujímať a ako to viete prispôsobiť prostrediu Instagramu. Pokojne sa inšpirujte aj konkurenciou, pozrite si, aké typy príspevkov majú u nich úspech a akým témam sa venujú. Dajte si pozor na jednotnosť pridávaných príspevkov. Nepreskakujte z témy na tému, ale venujte sa len jednej tematickej oblasti. Ak niečo s fanúšikmi chcete zdieľať, no nezapadá to do zvolenej témy, zdieľajte to iba v stories. Obsah po 24 hodinách zmizne a váš profil zostane stále jednotný.
Buďte aktívni a príspevky pridávajte pravidelne. Takisto nezabudnite na interakciu s fanúšikmi v komentároch. Komentáre pod príspevkami a súkromné správy sa stávajú čoraz obľúbenejším spôsobom komunikácie zákazníkov so značkou. Fanúšikovia vám takisto môžu pomôcť s tvorbou obsahu pre váš profil. Nebojte sa vypýtať si od nich fotografie s vaším produktom, recenzie či video recenzie, ktoré potom môžete prezdieľať aj na svojom profile.
Vymyslite si koncept obrázkov, ktorého sa potom pri tvorbe príspevkov budete držať. Samozrejme, to, že ste si zvolili nejaký zaujímavý grafický koncept, nezistí fanúšik len podľa jedného zverejneného obrázku. No keď bude uvažovať nad tým, či vás začne sledovať, alebo nie, väčšinou si najprv pozrie váš profil a najnovšie príspevky, a až potom klikne na tlačidlo „Sledovať“ priamo vo vašom profile. Tam už ľahko spozoruje, že vaše príspevky vizuálne spolu ladia, že dodržiavate nejakú tému a nepridávate príspevky len tak, ako vám práve napadlo. Inšpirujte sa napríklad týmto článkom, v ktorom je niekoľko ukážok, ako môže váš instagramový profil vyzerať.
Instagram je primárne platforma na zdieľanie obrázkov, preto si dajte záležať na kvalite a estetickosti vašich obrázkov či fotiek. Nemusíte si nutne najímať profesionálneho fotografa na tvorbu obsahu, postačí vám aj mobilný telefón, no vždy zdravo kriticky zhodnoťte, či sa fotky hodia k vašej značke a či pôsobia dostatočne profesionálne.