Takže akú máte konkurenčnú výhodu?
Povedať, že „ponúkame najlepšie služby“ a „máme najkvalitnejšie produkty“ nestačí. To môže totiž tvrdiť každý.
Musí to byť niečo uchopiteľné, čo zákazník aj ľahko pochopí a aj to bude mať pre neho nejakú hodnotu. A samozrejme, najlepšie, aby to bolo niečo jedinečné, čo ľudia dostanú len u vás. Preto ak ste presvedčení, že naozaj ponúkate „najkvalitnejšie produkty“, dokážte v komunikácii, prečo je to tak. Používate nadštandardné materiály? Jedinečný spôsob výroby? Ručnú výrobu namiesto pásovej? Pretlmočte tú výhodu do konkrétnejšieho jazyka, ktorému zákazník ihneď porozumie.
Ak vám nič nenapadá, skúste sa napríklad zamyslieť nad tým, ako pomáhate vašim zákazníkom. Čím sú vaše produkty jedinečné? Ako môžu od vás získať informácie? Aký servis ponúkate? Máte jednoduchý objednávací proces? Ako rýchlo, akým spôsobom a za akú cenu doručíte produkt zákazníkovi?
Tiež by ste mali mať prehľad o vašej konkurencii. Priebežne zisťujte, čo ponúka a ako to ponúka. Čo chvália zákazníci konkurencie na fórach a v hodnoteniach? Čo vaša konkurencia nerobí, ale podľa vás by mala? Nezabudnite však, že ak odkopírujete konkurenčnú výhodu od niekoho iného, už to nie je konkurenčná výhoda… Jedine, že by ste ju potiahli k dokonalosti.
Do tretice, spýtajte sa vašich zákazníkov. Počúvajte, čo sa pýtajú v komentároch, na fórach, prečo zrušili objednávku, či vrátili tovar. Zistite, ako boli s vami spokojní a čo sa im najviac páčilo. Ak budete vedieť, čo vaši zákazníci chcú a aké hodnoty sú pre nich dôležité, konkurenčná výhoda sa vám bude hľadať oveľa jednoduchšie.