Špecialista internej komunikácie je zodpovedný za riadenie a koordináciu komunikačných aktivít v rámci organizácie. Hlavnou úlohou špecialistu internej komunikácie je zabezpečiť, aby boli všetky interné informácie efektívne komunikované medzi zamestnancami a vedením, čo prispieva k lepšej spolupráci a dosahovaniu obchodných cieľov. Špecialista internej komunikácie tiež vytvára a implementuje komunikačné stratégie a nástroje na zlepšenie angažovanosti zamestnancov.
Povolanie špecialistu internej komunikácie vzniklo ako reakcia na potrebu efektívneho riadenia komunikácie v rámci rastúcich a komplexnejších organizácií. S rastom veľkých korporácií a zvyšujúcou sa potrebou koordinácie a informovanosti zamestnancov sa stalo nevyhnutným mať odborníkov, ktorí by zabezpečovali, aby všetky dôležité informácie boli správne a včas komunikované. Špecialisti internej komunikácie zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní angažovanosti zamestnancov a podpore firemnej kultúry.