Produktový manažér v oblasti obchodu je zodpovedný za vývoj, správu a marketing produktov alebo produktových radov spoločnosti. Hlavnou úlohou produktového manažéra je zabezpečiť, aby produkty spĺňali potreby trhu, boli konkurencieschopné a tiež aby prispievali k obchodnému rastu spoločnosti. Produktový manažér spolupracuje s vývojom, marketingom, predajom a ďalšími oddeleniami na tvorbe a implementácii produktových stratégií.
Povolanie produktového manažéra vzniklo ako reakcia na rastúcu konkurenciu a potrebu efektívneho riadenia produktových radov a inovácií. S expanziou trhov a zvyšujúcou sa rôznorodosťou produktov sa spoločnosti museli zamerať na strategické riadenie svojich produktových portfólií. Produktoví manažéri boli zavedení na zabezpečenie, aby produkty boli v súlade s trhovými trendmi a požiadavkami zákazníkov, a aby sa efektívne implementovali nové nápady a inovácie. Ich úloha zahŕňa koordináciu medzi rôznymi oddeleniami, ako sú vývoj, marketing a predaj, aby sa dosiahli obchodné ciele.