Telemarketingový pracovník je zodpovedný za oslovovanie potenciálnych zákazníkov a udržiavanie kontaktov s existujúcimi zákazníkmi prostredníctvom telefónu. Hlavnou úlohou telemarketingového pracovníka je propagovať produkty alebo služby spoločnosti, získavať nových zákazníkov a podporovať predaj. Telemarketingový pracovník pracuje v úzkej spolupráci s predajným tímom a marketingovým oddelením na dosiahnutie obchodných cieľov.
Povolanie telemarketingového pracovníka vzniklo s rozvojom telekomunikačných technológií a marketingových stratégií, ktoré využívajú priame oslovovanie zákazníkov prostredníctvom telefónu. V druhej polovici 20. storočia sa stal telemarketing s rastom dostupnosti telefónov a neskôr mobilných zariadení veľmi populárnym spôsobom propagácie produktov a služieb, získavania nových zákazníkov a udržiavania kontaktov s existujúcimi klientmi. Telemarketing umožňuje firmám efektívne a rýchlo komunikovať so širokým spektrom zákazníkov a poskytovať im aktuálne informácie o ponukách a akciách.