Pracovník reklamačného oddelenia je zodpovedný za riešenie sťažností a reklamácií zákazníkov. Hlavnou úlohou pracovníka reklamačného oddelenia je zabezpečiť, aby boli všetky reklamácie vybavené efektívne, profesionálne a v súlade s firemnými politikami a právnymi predpismi. Pracovník reklamačného oddelenia úzko spolupracuje so zákazníckym servisom, logistikou a inými oddeleniami na zabezpečenie vysokej úrovne spokojnosti zákazníkov.
Povolanie pracovníka reklamačného oddelenia vzniklo ako reakcia na potrebu efektívneho a organizovaného riešenia reklamácií a sťažností zákazníkov. S rastom obchodu a rozširovaním sortimentu produktov a služieb sa zvýšila aj potreba zaistiť spokojnosť zákazníkov. Firmy si uvedomili, že riešenie problémov a sťažností zákazníkov je kľúčové pre udržanie ich lojality a dobrého mena spoločnosti. Vytvorenie špecializovaných reklamačných oddelení umožnilo lepšie riešiť reklamácie a zabezpečiť rýchlu a profesionálnu odpoveď na problémy zákazníkov.