PPC (Pay-Per-Click) špecialista je odborník, ktorý sa špecializuje na správu a optimalizáciu online reklamných kampaní, kde inzerenti platia za každý klik na ich reklamu. Ich hlavnou úlohou je zabezpečiť, aby reklamné kampane prinášali čo najvyšší návrat na investíciu (ROI) tým, že pritiahnu relevantnú návštevnosť na webové stránky. PPC špecialisti využívajú rôzne platformy, ako sú Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads a ďalšie.
Pozícia PPC špecialistu vznikla s rozvojom online reklamy a platforiem, ktoré umožňujú inzerentom platiť za kliky na ich reklamy. S narastajúcou popularitou internetu a digitálneho marketingu sa PPC reklama stala jedným z najefektívnejších spôsobov, ako prilákať návštevnosť na webové stránky a zvyšovať predaje. Firmy si uvedomili potrebu odborníkov, ktorí dokážu efektívne spravovať tieto kampane, optimalizovať ich výkonnosť a maximalizovať návrat na investíciu.