Kurz ušitý na mieru
Nie nadarmo sa kurz volá Raketový Copywriting, lektor naozaj fičal ako raketa. Na začiatku sa nás, učastníčok, spýtal, v akej oblasti budeme písať a potom celý kurz prispôsobil našim témam (ja píšem o jazykovom vzdelávaní, ale jedna účastníčka píše na… povedzme, “pikantnejšie” témy, takže sme mali veľkú zábavu 🙂 ).
Lektor z fleku vymýšľal príklady a cvičenia v rámci našich tém, vďaka čomu kurz pre každú z nás nabral na relevancii. Musím sa priznať, že takýto personalizovaný kurz som veru nečakala. O to viac ma bavilo vymýšľať riešenia na úlohy, lebo som vedela, že tie kúsky copy neskončia niekde “v šuflíku”, ale rovno ich viem využiť aj vo svojej práci.
Toto by mal ovládať každý, kto píše
Témy na kurze boli rozmanité: ako písať texty na web, aby ich Google mal rád, čo je tzv. Tone of Voice a ako ho konzistentne nastaviť v komunikácii značky, ako má byť text rozložený v priestore, ako si uľahčiť tvorbu nadpisov a podnadpisov a kopec ďalších.
Neskutočne ma potešilo, že sa lektor v rámci psychológie predaja venoval aj jednej z mojich obľúbených tém, s ktorou sa v textoch pravidelne stretávam, a myslím, že by sa o nej malo učiť už na školách pri písaní slohov. Ide o abstrakciu, čiže “zovšeobecňovanie” či “nekonkrétnosť vo vyjadrovaní”. Čo tým myslím?
Ako vám znie veta: “Našimi kurzami prešlo obrovské množstvo účastníkov.” Že ok? Ok.
A čo veta: “Našimi kurzami prešlo 15 348 účastníkov.” Že sánka dole a chcete sa dozvedieť viac?
Presne tak.
Ak chcete, aby mali vaše texty “gule”, alebo korektnejšie, “šťavu”, nebuďte zbabelí ani vy. Komunikujte na rovinu bez prázdnych fráz. Budete pôsobiť oveľa dôveryhodnejšie a cieľovka bude vaše texty milovať, pretože nebudete plytvať ich vzácnym časom a pozornosťou.