Raketový Copywriting III. – Techniky, ktoré z vás spravia špičkového „copýka“

článok na blog uverejnený: 17. augusta 2022

názov kurzu: Raketový Copywriting III.

lektor: Peter Hecht

Máte zvládnuté základy copywritingu a hľadáte spôsoby, ako svoje texty okoreniť? Píšete už nejaký ten piatok, no stále cítite, že sa máte čo učiť? Chcete pomocou psychológie predaja zvýšiť konverzie svojich landing pages, predajných stránok či príspevkov na sociálnych sieťach? Tak ste na správnom mieste. Ak uplatníte vedomosti získané na kurze Raketový Copywriting III. v praxi, môžete sa tešiť, ako vám čísla parádne porastú.

Kurz Raketový Copywriting III môžete absolvovať aj online z pohodlia svojej obývačky – tak ako ja!

“Ty chceš ísť na kurz pre copywriterov? A čo tam budeš robiť, sedieť a pozerať do stropu?” ťukala si moja kamoška na čelo.

Nuž, nie každý chápe, že aj skúsení copywriteri sa vždy majú čo učiť. 🙂

Už pri pohľade na osnovu kurzu Raketový Copywriting III. som vedela, že sa nudiť určite nebudem. A veru – mám z neho 3 strany poznámok, niekoľko osvietení a kopec materiálu na premýšľanie a skúšanie v praxi.

Ale poďme po poriadku.

Online forma kurzu – ideálna pre cezpoľných

Keďže nie som z Bratislavy, do kurzu som sa pripojila online cez Teams, platformu na internetové hovory. Pre mňa ideálna voľba, lebo som sa pre kurz rozhodla na poslednú chvíľu a vďaka online prenosu som nemusela strácať čas cestovaním a riešiť, kto mi postráži psa a či má niektorá kamarátka v Bratislave voľný gauč na prespatie.

Hoci konkrétne s Teams bežne nepracujem, nemala som problém s pripojením – len som klikla na odkaz v maile, ktorý mi prišiel pár dní pred kurzom a hneď ma presmerovalo do miestnosti, kde prebiehal hovor. Spravila som si pohodlie doma v obývačke, namiešala letný nealko drink a počúvala lektora.

Kurz ušitý na mieru

Nie nadarmo sa  kurz volá Raketový Copywriting, lektor naozaj fičal ako raketa. Na začiatku sa nás, učastníčok, spýtal, v akej oblasti budeme písať a potom celý kurz prispôsobil našim témam (ja píšem o  jazykovom vzdelávaní, ale jedna účastníčka píše na… povedzme, “pikantnejšie” témy, takže sme mali veľkú zábavu 🙂 ).

Lektor z fleku vymýšľal príklady a cvičenia v rámci našich tém, vďaka čomu kurz pre každú z nás nabral na relevancii. Musím sa priznať, že takýto personalizovaný kurz som veru nečakala. O to viac ma bavilo vymýšľať riešenia na úlohy, lebo som vedela, že tie kúsky copy neskončia niekde “v šuflíku”, ale rovno ich viem využiť aj vo svojej práci.

Toto by mal ovládať každý, kto píše

Témy na kurze boli rozmanité: ako písať texty na web, aby ich Google mal rád, čo je tzv. Tone of Voice a ako ho konzistentne nastaviť v komunikácii značky, ako má byť text rozložený v priestore, ako si uľahčiť tvorbu nadpisov a podnadpisov a kopec ďalších.

Neskutočne ma potešilo, že sa lektor v rámci psychológie predaja venoval aj jednej z mojich obľúbených tém, s ktorou sa v textoch pravidelne stretávam, a myslím, že by sa o nej malo učiť už na školách pri písaní slohov. Ide o abstrakciu, čiže “zovšeobecňovanie” či “nekonkrétnosť vo vyjadrovaní”. Čo tým myslím?

Ako vám znie veta: “Našimi kurzami prešlo obrovské množstvo účastníkov.” Že ok? Ok.

A čo veta: “Našimi kurzami prešlo 15 348 účastníkov.” Že sánka dole a chcete sa dozvedieť viac?

Presne tak.

Ak chcete, aby mali vaše texty “gule”, alebo korektnejšie, “šťavu”, nebuďte zbabelí ani vy. Komunikujte na rovinu bez prázdnych fráz. Budete pôsobiť oveľa dôveryhodnejšie a cieľovka bude vaše texty milovať, pretože nebudete plytvať ich vzácnym časom a pozornosťou.

Písací stroj, ktorý má v sebe vložený papier. Na papieri je napísané Raketový copywriting III. Psychológia v textoch a inšpirácia nielen pre pokročilých.

Aj pre skúsených copywriterov

Vo všeobecnosti hodnotím kurz pozitívne, prešli sme pokročilé témy, ktoré by mal ovládať každý, kto pracuje s textom. Zároveň som v ňom našla aj veci, ktoré boli pre mňa nové napriek tomu, že sa písaním živím už 6 rokov.

Napríklad som si uvedomila, že je pre mňa ľahšie písať o problémoch cieľovky než o jej snoch a musím si dávať pozor, aby moje texty neboli príliš negatívne.

Veľa princípov a techník spomínaných na kurze som poznala z praxe či feedbacku od kolegov copywriterov, ale až na tomto kurze mi ich niekto pomenoval. Zároveň mi kurz pomohol viac sa zamyslieť nad vlastnými postojmi pri písaní – hoci mi lektor väčšinu času hovoril z duše, nesúhlasila som s ním úplne vo všetkom, čo je ale dobrá vec – mám nad čím rozmýšľať. Takže nie, nepozerala som 5 hodín do stropu. 🙂 Naopak, som rada, že som sa zúčastnila – a navyše, z pohodlia domova.

 

+ kreatívny lektor so zmyslom pre humor

+ široký záber tém, stratégií a pravidiel, ktoré by mal poznať každý poriadny copywriter, vrátane psychológie predaja

+ maximálne prispôsobenie obsahu kurzu účastníčkam

+ materiály a prezentácia nám ostali aj po kurze

autorom článku je: Katarína Kontrišová
Študovala prekladateľstvo angličtiny a nemčiny na UK v Bratislave a v téme cudzích jazykov ostala aj po škole. Venuje sa hlavne marketingu a copywritingu pre firmu zameranú na jazykové vzdelávanie, ale momentálne je jej cieľom získať novú zručnosť – programovanie – aj vďaka kurzom IT Learning.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
copywriting, Internet marketing a reklama, it kurz recenzia, online marketing, vzdelávanie


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave