Trávite na Facebooku či Instagrame denne toľko času, že vám možno aj sem-tam prebehne hlavou: „Bodaj by mi za toto platili“? Alebo ste práve rozbehli podnikanie a keďže „všetci sú na Facebooku“, chcete tam byť aj vy? Alebo máte sociálnych sietí naopak plné zuby a hľadáte pre svoju firmu človeka, čo sa vám o ne bude starať? Či už sa manažérom sociálnych sietí chcete stať vy sami, alebo hľadáte vhodného človeka do tímu, v oboch prípadoch by ste mali vedieť, čo všetko táto zodpovednosť obnáša.
Kto môže byť social media manager?
Social media manager, alebo po našom manažér sociálnych sietí, by mal byť človek, ktorý sám sociálne siete používa, aktívne sa zapája a sleduje zaujímavé profily. Najčastejšie sú to určite Facebook a Instagram, no podľa typu a záujmov firmy vám k týmto dvom stáliciam ešte môže pribudnúť napríklad aj LinkedIn, Twitter, u mladšej generácie obľúbený TikTok alebo iné menej známe sociálne siete. Mimochodom pracovné ponuky na Social managéra, resp. pracovné pozície na Social managéra veľmi populárne hlavne pre na kreatívnu a tvorivú pracovnú náplň.
Čo robí social media manager? Ako manažér sociálnych sietí potrebujete mať aj prehľad o novinkách, ktoré sa na konkrétnej vami navštevovanej sieti objavia. Nielen zaujímavý „neokukaný“ typ príspevkov nejakej firmy, ktorým by ste sa mohli inšpirovať aj na vašej stránke, ale aj technické novinky v samotnej aplikácii.
Vedeli by ste napríklad ukázať kde na Facebooku môžete inzerovať pracovné ponuky, alebo predávať a nakupovať použité produkty?