Aká je vaša konkurenčná výhoda? (recenzia)

článok na blog uverejnený: 30. marca 2021

Názov kurzu: Raketový Copywriting I. (online skupinový živý kurz)

Lektor: Peter Hecht

Podľa čoho sa rozhodujete, keď si chcete na internete niečo kúpiť? Podľa toho ako vyzerá webstránka? Podľa ceny produktu? Podľa rýchlosti dodania? Podľa poplatku za dopravu? Podľa čoho? Určite by vám napadlo ešte zopár ďalších podobných otázok. No a teraz naopak… Možno už máte web. A rozmýšľate ako ho optimalizovať, alebo ho ešte len chystáte a chcete uspieť hneď v prvom roku. Spýtajte sa sami seba, prečo by mali ľudia nakúpiť práve u vás? Viete, aká je vaša konkurenčná výhoda?

Čo je to konkurenčná výhoda?

Na kurze Copywriting I. sa v IT Learningu stretnete s týmto pojmom hneď na začiatku. Ak chcete písať dokonalé marketingové texty, musíte vedieť, čo je vaša konkurenčná výhoda. Je to niečo, čo vaša konkurencia nemá, alebo má, a neponúka a zároveň to zvyšuje motiváciu zákazníka nakúpiť práve u vás. Je to pridaná hodnota, ktorá v očiach zákazníka zvýši celkovú vnímanú hodnotu produktu.

Predstavte si, že predávate rovnaký produkt ako iné firmy, povedzme, že aj za rovnakú cenu. Zákazníkovi by v tomto prípade mohlo byť úplne jedno, od koho si daný produkt kúpi, veď predsa všade dostane to isté. No ak vy ako jediný ponúkate napríklad bezplatnú výmenu tovaru, zákazník, ktorý si nie je úplne istý svojím výberom alebo spoľahlivosťou produktu, to určite ocení. A ak by ste ponúkali svoje produkty drahšie ako konkurencia, prečo by mali zákazníci nakúpiť práve u vás? Vaša konkurenčná výhoda je „to niečo extra“, čo ostatní nemajú a vy to ponúkate – ako jediný. Vzhľadom na to, že konkurencia silnie a v niektorých oblastiach je to už hyperkonkurencia (ako sa vyjadril už dávnejšie marketingový guru Ph. Kotler), pokojne to môže byť aj viac položiek – balíček konkurenčných výhod, ktorý zákazník dostane k nákupu.

Vašu konkurenčnú výhodu musíte vedieť „odrecitovať aj o polnoci“, ako sa hovorí. Majte ju stále na očiach – a nie len vy, dajte o nej hlavne vedieť vašim zákazníkom. Jednoznačne by nemala chýbať v komunikácii na vašom webe. Komunikujte ju aj v tlačených materiáloch a v prebiehajúcich kampaniach. Ak neviete, ako na to, inšpirujte sa našimi článkami o copywritingu, napríklad o tom, ako písať texty, ktoré zarábajú.

Čo konkurenčná výhoda nie je

To, že máte produkt, ktorý nikto iný neponúka, ešte neznamená, že hneď máte konkurenčnú výhodu. Sprvu sa to tak javí, to určite áno, ale čo ak produkt v regióne poznajú okrem vás ešte dva ľudia (manželka a syn)? Čo keď je vaša firma neznáma? Ak je po produkte dopyt, je otázka veľmi krátkeho času, kedy začnú produkt predávať aj ostatní. Samozrejme, iné je, ak ponúkate napríklad exkluzívne produkty značky, ktoré zákazník nikde inde nenájde. Ale aj to je do času… Dnes naozaj nie je problém kúpiť cez internet zo zahraničia.

Môže sa vám ľahko stať, že aj pri počiatočnej konkurenčnej výhode vás konkurencia odkopíruje a zrazu už nebudete jediný, kto ponúka napríklad bezplatnú výmenu tovaru. Vtedy, pochopiteľne, konkurenčnú výhodu strácate. Z pohľadu zákazníka to síce stále bude výhoda, no už bude všeobecne dostupná a nijako ho nebude motivovať, aby si vybral práve vás, keď rovnakú výhodu ponúkajú aj inde. Samozrejme dovtedy, pokým vy „nenájdete“ novú…

Mimochodom – ak si chcete privyrábať na živobytie copywritingom, mali by ste dokonale vedieť ako písať pre iných, ak ste ich fanúšikom, ale aj ak ich fanúšikom nie ste. Ako hľadať vtedy konkurenčnú výhodu? Aj o tom je kurz raketový copywrtiting.

Takže akú máte konkurenčnú výhodu?

Povedať, že „ponúkame najlepšie služby“ a „máme najkvalitnejšie produkty“ nestačí. To môže totiž tvrdiť každý.
Musí to byť niečo uchopiteľné, čo zákazník aj ľahko pochopí a aj to bude mať pre neho nejakú hodnotu. A samozrejme, najlepšie, aby to bolo niečo jedinečné, čo ľudia dostanú len u vás. Preto ak ste presvedčení, že naozaj ponúkate „najkvalitnejšie produkty“, dokážte v komunikácii, prečo je to tak. Používate nadštandardné materiály? Jedinečný spôsob výroby? Ručnú výrobu namiesto pásovej? Pretlmočte tú výhodu do konkrétnejšieho jazyka, ktorému zákazník ihneď porozumie.

Ak vám nič nenapadá, skúste sa napríklad zamyslieť nad tým, ako pomáhate vašim zákazníkom. Čím sú vaše produkty jedinečné? Ako môžu od vás získať informácie? Aký servis ponúkate? Máte jednoduchý objednávací proces? Ako rýchlo, akým spôsobom a za akú cenu doručíte produkt zákazníkovi?

Tiež by ste mali mať prehľad o vašej konkurencii. Priebežne zisťujte, čo ponúka a ako to ponúka. Čo chvália zákazníci konkurencie na fórach a v hodnoteniach? Čo vaša konkurencia nerobí, ale podľa vás by mala? Nezabudnite však, že ak odkopírujete konkurenčnú výhodu od niekoho iného, už to nie je konkurenčná výhoda… Jedine, že by ste ju potiahli k dokonalosti.

Do tretice, spýtajte sa vašich zákazníkov. Počúvajte, čo sa pýtajú v komentároch, na fórach, prečo zrušili objednávku, či vrátili tovar. Zistite, ako boli s vami spokojní a čo sa im najviac páčilo. Ak budete vedieť, čo vaši zákazníci chcú a aké hodnoty sú pre nich dôležité, konkurenčná výhoda sa vám bude hľadať oveľa jednoduchšie.

Kurz online formou z domu, s lektorom na obrazovke

Stále vám nič nenapadá?

No, napadá,ale… Mám pre vás tip – prihláste sa na kurz Raketový Copywriting I. Naučíte sa nielen ako písať skvelé texty na web a pre marketing, ale aj ako záujemcom správne odprezentovať vašu konkurenčnú výhodu tak, aby chceli nakupovať práve u vás. Techniky a príklady z praxe, ktorými lektor počas celého kurzu nešetrí, i bezprostredné odpovede na vaše otázky vás určite inšpirujú k sformulovaniu vašej jedinečnej konkurenčnej výhody.

Tak som si položila na kurze otázku – akú majú vlastne konkurenčnú výhodu kurzy v IT Learning? Okrem skúsených lektorov z praxe, množstva pozitívnych recenzii od zákazníkov a skvelého poradenstva, je podľa mňa úplne najlepšia možnosť bezplatne opakovať kurz zadarmo! Všimnite si – to prvé druhé a možno i tretie, má možno aj pár iných firiem, ale v takomto mixe žiadna. Aj názvu raketový copywriting obsah kurzu zodpovedá – vystrelí vás raketou k vašim cieľom. Už viete prečo má zmysel si vybrať tento kurz práve so značkou IT Learning? Príďte tiež, naučte sa za jediný deň ako písať na web, a ak vám to nebude stačiť raz, jednoducho prídete znovu.
(Už len aby bolo miesto… našťastie online má aj svoje výhody, pripojení je dosť 🙂 )

+ Skvele vystavaný kurz – pútavý, plný informácií a konkrétnych príkladov z praxe
+ Lektor vie čítať myšlienky – počas kurzu mi niekoľkokrát odpovedal na nevyslovenú otázku 🙂
+ Výborne spracovaná prezentácia ku kurzu s dostatkom miesta na vlastné poznámky

– Kvôli aktuálnym opatreniam chýba možnosť cez prestávku „pokecať“ s ostatnými účastníkmi kurzu

autorom článku je: Hana Jokelová
Absolventka FMFI UK, ktorá sa po pár rokoch v poisťovníctve rozhodla objavovať nové chodníčky. Pripravená preskúmať všetky príležitosti, ktoré sa jej počas toho pripletú pod nohy. Jednou z nich je aj testovanie IT Learning kurzov, a nielen z oblasti digitálneho marketingu a grafiky. Ak práve netestuje, pomáha ľuďom učiť sa cudzie jazyky efektívne, alebo je sama v nejakom zahĺbená.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
copywriting, Internet marketing a reklama, it kurz recenzia


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave